• Ciasto z owocami
    Przekładany kremem śmietanowy tort na bazie masła oraz tłustego mleka i na dodatek suto nasączony alkoholem to rarytas, którego z całą pewnością powinni unikać wszyscy dbający o linię. To jednak wie każdy. A co z coraz powszechniej reklamowanymi tzw. dietetycznymi słodyczami? Czy dzięki nim podczas odchudzania możemy pozwolić sobie na odrobinę luzu czy też mamy do czynienia z kolejnym „chwytem marketingowym”?
  • Rowerek treningowy
    Na spalanie kalorii wpływa wiele czynników i przede wszystkim rodzaj aktywności fizycznej oraz intensywność treningu. Sprawdziliśmy ile kalorii może spalić kobieta o masie ciała równej 60 kg i mężczyzna o masie ciała równej 80 kg, uprawiając dany sport w czasie 60 minut.
  • Badanie glukometrem
    To prawda, że dieta niskokaloryczna może nawet cofnąć cukrzycę typu 2. Jednak problem w tym, że w praktyce trudno ją zastosować – powiedział prof. Kamlesh Khunti z University of Leicester.
  • Mężczyzna na stoisku alkoholowym
    Resort zdrowia przygotował nowelizację zaostrzającą przepisy w walce z alkoholizmem - pisze "Rzeczpospolita". Sprzedawcy mają bardziej skrupulatnie sprawdzać wiek nabywców; zabronione ma być spożywanie alkoholu w miejscach publicznych, poza wyznaczonymi punktami.
  • Kobieta myje okno
    Powszechnie wiadomo, że codzienne ćwiczenia poprawiają sylwetkę oraz sprawność fizyczną. Co jednak jeśli ktoś nie lubi chodzić na siłownię lub biegać, a chce spalić trochę kalorii? Jak się okazuje, można to zrobić za sprawą np. wykonywania obowiązków domowych, spacerów, odpowiedniego odżywiania się, a nawet uśmiechania się.
  • Słodzik
    Aspartam jako dodatek do żywności jest substancją bezpieczną - zapewnia ministerstwo zdrowia w odpowiedzi na petycję w sprawie tego środka słodzącego. Dodaje, że stosowanie aspartamu np. w napojach niskokalorycznych i gumach do żucia jest zgodne z prawem UE.
  • Sałatka jarzynowa
    Zmniejszenie kaloryczności potraw wcale nie jest trudne. Wymaga tylko wprowadzenia tych kilku nieskomplikowanych zasad.
  • Orzechy
    Większość z nas orzechy traktuje jako słoną przekąskę, zajadaną przed telewizorem. Tłumaczymy ich brak w diecie… kalorycznością. Często zapominamy, że orzechy są tak kaloryczne, gdyż są tłuste. I jest to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom złego cholesterolu. Zjadając około 30 gramów, czyli garść orzechów dziennie, na pewno nie przytyjemy, za to dostarczymy swojemu organizmowi wiele dobrego. Zobaczcie jakie właściwości mają orzechy.
  • Co jeść, kiedy
    Czekolada, kebab, a może niskokaloryczna sałatka? Po co sięgnąć, kiedy nagle dopada cię stres?
  • Pascha - ciasto serowe - nie tylko na Wielkanoc
    Wielkanocna pascha - równie pyszna, ale zdrowsza i mniej kaloryczna? Oto idealny przepis dla tych, którzy muszą zachować ostrożność w spożywaniu cukru, a także dla wszystkich, którzy chcą dbać o linię oraz dla osób na diecie bezglutenowej. Niskokaloryczna pascha wielkanocna z obniżoną zawartością tłuszczu.