• Kobieta myje okno
    Powszechnie wiadomo, że codzienne ćwiczenia poprawiają sylwetkę oraz sprawność fizyczną. Co jednak jeśli ktoś nie lubi chodzić na siłownię lub biegać, a chce spalić trochę kalorii? Jak się okazuje, można to zrobić za sprawą np. wykonywania obowiązków domowych, spacerów, odpowiedniego odżywiania się, a nawet uśmiechania się.
  • Rowerek treningowy
    Na spalanie kalorii wpływa wiele czynników i przede wszystkim rodzaj aktywności fizycznej oraz intensywność treningu. Sprawdziliśmy ile kalorii może spalić kobieta o masie ciała równej 60 kg i mężczyzna o masie ciała równej 80 kg, uprawiając dany sport w czasie 60 minut.
  • Słodzik
    Aspartam jako dodatek do żywności jest substancją bezpieczną - zapewnia ministerstwo zdrowia w odpowiedzi na petycję w sprawie tego środka słodzącego. Dodaje, że stosowanie aspartamu np. w napojach niskokalorycznych i gumach do żucia jest zgodne z prawem UE.
  • Sałatka jarzynowa
    Zmniejszenie kaloryczności potraw wcale nie jest trudne. Wymaga tylko wprowadzenia tych kilku nieskomplikowanych zasad.
  • Orzechy
    Większość z nas orzechy traktuje jako słoną przekąskę, zajadaną przed telewizorem. Tłumaczymy ich brak w diecie… kalorycznością. Często zapominamy, że orzechy są tak kaloryczne, gdyż są tłuste. I jest to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom złego cholesterolu. Zjadając około 30 gramów, czyli garść orzechów dziennie, na pewno nie przytyjemy, za to dostarczymy swojemu organizmowi wiele dobrego. Zobaczcie jakie właściwości mają orzechy.
  • Co jeść, kiedy
    Czekolada, kebab, a może niskokaloryczna sałatka? Po co sięgnąć, kiedy nagle dopada cię stres?
  • Pascha - ciasto serowe - nie tylko na Wielkanoc
    Wielkanocna pascha - równie pyszna, ale zdrowsza i mniej kaloryczna? Oto idealny przepis dla tych, którzy muszą zachować ostrożność w spożywaniu cukru, a także dla wszystkich, którzy chcą dbać o linię oraz dla osób na diecie bezglutenowej. Niskokaloryczna pascha wielkanocna z obniżoną zawartością tłuszczu.
  • Pączek
    Obecnie tłusty czwartek kojarzy się z pączkami, faworkami i innymi słodkimi przekąskami. Dawniej na stołach pojawiało się mięso, słonina, boczek. Podstawowa zasada brzmiała „im tłuściej tym lepiej” - tłuszcz symbolizował szczęście i obfitość. Co warto wiedzieć o jego spożywaniu, aby najbliższy czwartek wyszedł nam na zdrowie? Kilku rad udziela ekspert kampanii „Poznaj się na tłuszczach” dietetyk mgr Ewa Kurowska
  • Toast - kieliszki z winem
    Zgodnie z nowelizacją ustawy o wychowywaniu w trzeźwości alkohole będą musiały mieć etykietę informującą o tym, ile kalorii zawierają. Czy to dobry pomysł? Jak wygląda kaloryczność poszczególnych alkoholi?
  • Bakłażan
    Niektórzy go kochają, a inni nienawidzą. Mowa o bakłażanie, o którego właściwościach zapewne niewiele z nas wie. Bakłażan nie tylko podkręca przemianę materii, ale też ma wyjątkowo mało kalorii - jedynie 21 w 100 gramach - dlatego doskonale nadaje się na przekąskę dla osób na diecie. Ponadto, to fioletowe warzywo ma więcej błonnika niż jabłka i jest uważane za… afrodyzjak! Zobaczcie dlaczego jeszcze warto często po nie sięgać.