autostrady Nikt nie chce dzierżawić MOP-ów przy trasach o mniejszym ruchu. GDDKiA zmieni warunki umów GDDKiA zmieni warunki umów, aby zachęcić spółki do inwestycji przy trasach o mniejszym ruchu. Nasze drogie drogi. Rosną stawki na prywatnych odcinkach autostrad. Podwyżki szykuje też rząd Nie tylko prywatni koncesjonariusze znów podnoszą ceny przejazdu autostradami. Jak dowiedział się DGP, także rząd rozważa podwyżkę opłat za przejazd autostradą A2 Kontrakt na półtora miliarda. Tak firmy od e-myta walczą o pieniądze polskich kierowców Namierzanie satelitarne, naklejki na tablice, bramownice nad drogami. Rywalizacja o nowy system poboru opłat nabiera rumieńców. Reklama Kryteria społeczne w przetargach na budowę dróg. Oto nowy pomysł GDDKiA Resort infrastruktury i budownictwa w nowych warunkach przetargów stawia na wymogi jakościowe, z których łatwo będzie rozliczyć wykonawców. Droga przez mękę z północy na południe. Nie ma co liczyć na szybką budowę tras Rząd zapowiedział koniec dominacji tras wschód-zachód w programie inwestycyjnym. Niestety te w układzie południkowym nie powstaną zbyt szybko. Reklama Nie zapłacisz, nie pojedziesz. Druga młodość autostradowych bramek Zła wiadomość: będziemy ponosić koszty korzystania ze wszystkich polskich autostrad. Dobra: maksymalnie 20 groszy za kilometr. Rząd rusza z przetargiem na nowe e-myto. Ale nie do końca wie, co zamawia... GDDKiA ogłosiła przetarg na nowego operatora systemu poboru opłat na drogach krajowych od listopada 2018 r. Wtedy wygasa umowa z obecnym operatorem systemu ViaTOLL - austriacką firmą Kapsch. Do wzięcia jest kontrakt do listopada 2024 r. Problem w tym, że opublikowany przez GDDKiA dokument nie odpowiada na kluczowe pytania dotyczące tego, jak docelowy system ma wyglądać. Niemcy: Bundestag rozszerzył myto dla tirów na wszystkie drogi krajowe Bundestag rozszerzył w środę obowiązkowe opłaty dla samochodów ciężarowych na wszystkie drogi krajowe w Niemczech. Obecnie myto obowiązuje na autostradach i na wybranych drogach krajowych. Od połowy 2018 r. obejmie całą sieć większych dróg. Wielkie opóźnienia, bałagan w papierach... Raport NIK uderza w GDDKiA DGP dotarł do raportu Najwyższej Izby Kontroli, który stawia w niekorzystnym świetle Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Choć ta instytucja błyszczy na tle kolejarzy z PKP PLK pod względem sprawności inwestycyjnej, to jak się okazuje, obecnie i do niej są liczne zastrzeżenia. GDDKiA utopi branżę budowlaną? Najpierw opóźnienia, potem zwolnienia. "Sytuacja robi się niebezpieczna" GDDKiA może nie być w stanie wydać kilku miliardów z kwoty zaplanowanej na ten rok – dowiedział się DGP. Front robót drastycznie się skurczy. Reklama poprzednia następna Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej