Badania rynkowe Znikają sklepy z odzieżą, ogólnospożywcze i warzywniaki. BADANIE Prawie 47 proc. Polaków zauważyło, że w okresie pandemii został zamknięty lub zlikwidowany sklep w ich najbliższej okolicy – wynika z badania przeprowadzonego przez platformę UCE RESEARCH. Według autorów badania, najczęściej znikają sklepy z odzieżą, ogólnospożywcze i warzywniaki. Gdzie Polacy planują urlop? "Nowa normalność" [BADANIE] Blisko 18 proc. ankietowanych Polaków planuje w tym roku spędzić urlop za granicą, a ok. 37 proc. w kraju, poza miejscem zamieszkania - wynika z badania na potrzeby raportu "Polaków portfel własny: nowa normalność". Na wakacyjny wypoczynek rodacy najchętniej przeznaczyliby do 2 tys. zł. Melatonina wytwarzana w płucach skutecznie zwalcza SARS-CoV-2 Melatonina wytwarzana w ludzkich płucach jest bardzo skuteczną substancją w zwalczaniu SARS-CoV-2. Nie tylko ma wysokie właściwości prewencyjne, ale również hamuje rozprzestrzenianie się w organizmie koronawirusa - wynika z badania naukowców z brazylijskiego uniwersytetu w Sao Paulo (USP). Reklama Badanie: Polacy bardziej zaniepokojeni swoją sytuacją finansową niż w czerwcu Polacy są bardziej zaniepokojeni swoją sytuacją finansową niż w czerwcu - wynika z badania firmy doradczej EY. Ponad jedna trzecia boryka się ze spadkiem dochodów w związku z pandemią, ale rosnące obawy o finanse nie przekładają się na większą redukcję wydatków. Nieopłacone rachunki i raty kredytów. Długi konsumentów wzrosły do 83,2 mld zł Do 83,2 mld zł wzrosły na koniec III kw. zaległości konsumentów z tytułu nieopłaconych rachunków czy rat kredytowych - wynika z raportu BIG InfoMonitor. Dodano, że spadła jednocześnie liczba niesolidnych dłużników - to m.in. efekt dyscypliny finansowej w koronakryzysie i wakacji kredytowych. Reklama Pandemia koronawirusa. 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami [RAPORT] W wyniku pandemii 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami; połowa dokonuje tylko niezbędnych sprawunków, a co piąta osoba odłożyła większe zakupy na później - wynika z raportu firmy konsultingowej KPMG. Zyskują znane polskie marki i produkty od lokalnych dostawców. 60 proc. turystów chce certyfikatu bezpieczeństwa sanitarnego. BADANIE Turyści oczekują nowego podejścia do bezpieczeństwa sanitarnego, blisko 60 proc. badanych chce, by powstał powszechnie obowiązujący certyfikat bezpieczeństwa - wynika z badania "Nowe oczekiwania gości hotelowych w czasach COVID-19” na zlecenie hotelarzy. Polacy bardziej boją się wycieku danych niż ataku hakerów. SONDAŻ 60 proc. Polaków boi się, że w czasie pandemii ich dane osobowe wpadną w niepowołane ręce; bardziej niż hakerów, którzy włamią się do ich komputera, obawiają się wycieków danych z firm i szpitali czy urzędów - skomentował wyniki najnowszego sondażu KRD ekspert serwisu ChronPESEL. Koronawirus w Polsce. 44 proc. firm ma kłopot z opłaceniem faktur na czas [BADANIE] 44 proc. firm ma kłopot z opłatą faktur na czas przez to, że inni im nie płacą, a 42 proc, - straciło zaufanie do kontrahentów - wynika z badania „Wpływ koronawirusa na płynność finansową firm”. W czasie pandemii przedsiębiorcy szukają w pieniędzy na utrzymanie płynności online. Na co Polacy wydają 500 plus? SONDAŻ Co szóstej rodzinie pieniądze z programu 500 plus pomagają w opłacaniu bieżących rachunków – wynika z badania na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Niemal co piąty badany wskazuje, że dzięki świadczeniu może kupować towary lepszej jakości. Reklama Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej