• Produkty bogate w biotynę
    Biotyna, nazywana potocznie witaminą piękna, ma duży wpływ na wygląd naszych włosów, paznokci i skóry. Regularnie dostarczana do organizmu, pełni niezwykle ważną funkcję zarówno w metabolizowaniu węglowodanów, jak i tłuszczów. Jej zadaniem jest wytwarzanie hemoglobiny, której rolą jest przenoszenie tlenu do wszystkich komórek ludzkiego ciała. Jak biotyna wpływa na stan naszych włosów i czy warto uzupełniać jej niedobór w organizmie?
  • Jajko
    Jak uzupełnić braki biotyny w organizmie? Czego należy unikać?
  • Kobieta trzyma tabletkę
    W postaci, którą znamy obecnie, biotyna została odkryta na początku XX wieku w wyniku eksperymentów żywieniowych. Jej występowanie wykryto w drożdżach jako niezbędny czynnik ich wzrostu. Wtedy znana była jako „witamina skóry” od niemieckiego słowa Haut, dlatego nazwano ją witaminą H. Później została określona jako związek organiczny występujący w wielu substancjach żywieniowych i zdolny do leczenia zapalenia skóry, wypadania włosów czy objawów neurologicznych.
  • Smażenie szpinaku
    Wypadanie włosów to dobrze znany problem. W walce z nim może nam pomóc witamina H, czyli biotyna. Należy ją suplementować w codziennej diecie. Witamina H stymuluje porost włosów oraz wzmacnia je od środka i zewnątrz. Biotyna skutecznie poradzi sobie również z łupieżem i problemem rozdwojonych końcówek. Jest także doskonałym antidotum na siwiejące włosy. Najwięcej witaminy H mają produkty bogate w białko i naturalne tłuszcze.