• Upał, słońce, termometr
    W czasie upałów należy szczególnie zadbać o dobre nawodnienie organizmu, najlepiej nadaje się do tego woda, obojętnie niegazowana czy gazowana – przekonywali w piątek eksperci, podczas śniadania prasowego w Warszawie. Odwodnienie organizmu – ostrzegali – może doprowadzić do omdlenia.
  • Woda
    Pragnienie jest oznaką, że mamy w organizmie za mało wody. Dlatego to ona właśnie jest idealna, aby je ugasić. Trudno o lepszy napój.
  • Dziewczynka pije sok
    Prawidłowo pracujący układ odpornościowy jest dla bakterii i wirusów naturalną barierą chroniącą przed chorobami. Dzieci, których cały organizm, w tym układ immunologiczny dopiero się rozwija, są bardziej narażone na infekcje. Dlatego należy wspomagać jego pracę i prawidłowy rozwój. Najlepszym sposobem są – według eksperta – prawidłowa dieta – bogata w witaminy A, C i E oraz ruch na świeżym powietrzu. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko infekcji teraz – w okresie jesienno-zimowym, ale także zbudujemy podstawy zdrowia naszego malucha na przyszłość.
  • Upał
    Odpowiednie nawodnienie, zwłaszcza latem, jest bardzo ważne dla naszego organizmu, a odwodnienie na poziomie 15-20 proc. stanowi zagrożenia dla zdrowia i życia. Powinniśmy pić głównie wodę, którą należy dostarczać do organizmu systematycznie, w małych ilościach, ale często – podkreśla dietetyk medyczny Sandra Ataniel.
  • Upał
    W czasie upałów należy pić więcej płynów, najlepiej wodę niegazowaną, natomiast osoby starsze i przewlekle chore powinny unikać żaru słonecznego i zdecydowanie nie wychodzić z domu – zaleca prof. Ryszard Piotrowicz z Instytutu Kardiologii w Warszawie.
  • Jak nawodnić organizm?
    Wiadomo, że latem trzeba dużo pić, bo jest gorąco. Ale jesień i zima to sezon grzewczy, powietrze w domu jest suche, w biurze – jeszcze bardziej, bo cały czas chodzi klimatyzacja. Trzeba się więc nawadniać, a sposobem na to jest nie tylko woda.
  • Mózg
    Słońce na ogół kojarzy się z wakacyjną sielanką, relaksem i pozytywną energią. Jeśli sielanka zamienia się w piekło, a intensywna temperatura powoduje u Ciebie dezorientację, nudności i intensywny ból głowy – uważaj, możesz mieć udar słoneczny! Czasem mogą to być także sygnały alarmujące o udarze mózgu. Ten pierwszy nazywany jest „letnim zabójcą”, zaś drugi chorobą cywilizacyjną, która zbiera śmiertelne żniwo wśród coraz młodszych Polaków.
  • Mężczyzna pije wodę
    Woda jest niezbędnym elementem codziennej diety osób w każdym wieku, ale szczególnego znaczenia nabiera w przypadku seniorów. Nawet niewielki brak płynów w organizmie może mieć bardzo niekorzystny wpływ na ich zdrowie i samopoczucie, a długotrwałe odwodnienie może stać się przyczyną rozwoju chorób przewlekłych. Dlatego osoby starsze powinny szczególnie dbać o regularne spożycie wody.
  • Woda z ogórkami
    Przed nami jeszcze kilkanaście dni lata. Pomimo że chłód daje nam się we znaki o poranku i wieczorem, to w ciągu dnia wciąż dokucza mocne słońce. Dlatego nie możemy zapominać o tym, by systematycznie nawadniać organizm. Czy wiemy jednak, jak często i w jakich ilościach powinniśmy pić wodę?
  • Woda gazowana
    Zdecydowana większość mieszkańców dużych miast nie ma pojęcia jaki rodzaj wody pije - wynika z ostatnich badań sondażowych. Tymczasem eksperci wyjaśniają, że woda mineralna znacznie różni się od źródlanej czy kranowej.