• Sałatka owocowa
    Czy fruktany są szkodliwe dla naszego organizmu? Które produkty są bogate we fruktany?
  • Słodzenie herbaty
    Zapotrzebowanie na energię zależy od wieku, płci, aktywności fizycznej czy uwarunkowań genetycznych. Szacuje się, że u większości ludzi zapotrzebowanie na energię pochodzącą z węglowodanów plasuje się na poziomie 45–55 proc. Chodzi przede wszystkim o węglowodany złożone, ale w tej kategorii mieszczą się również cukry proste. Ich spożycie należy zwiększać w zależności od aktywności fizycznej czy intelektualnej.
  • Czekolada
    Czasem trudno sobie odmówić jakiejś słodkiej przekąski. Cukier wspomaga pracę mózgu, dostarcza energii organizmowi. Ale jeśli często sięgasz po słodycze czy słodkie owoce, musisz mieć świadomość, co ryzykujesz. Nie tylko cukrzycę i otyłość. Także na przykład nowotwory.
  • Napój z sokiem cytrynowym
    Soki owocowe mogą bez obaw pić nawet osoby dbające o wagę. Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej produkty te nie zawierają bowiem cukru, barwników ani konserwantów. Ich kaloryczność równa jest kaloryczności owoców, z których zostały wyprodukowane. Nie tuczą i są dobrym źródłem witamin i substancji odżywczych.
  • Producenci żywności sprzeciwiają się kampanii przeciw fast foodom i słodyczom. Proponują opracowanie zamkniętej listy produktów rekomendowanych, które będą dopuszczone do sprzedaży w sklepikach. Poselski projekt ustawy o bezpieczeństwie żywności – czyli przeciw śmieciowemu jedzeniu – został pozytywnie zaopiniowany przez rząd. Branża przedstawi swoją odpowiedź.
  • Mężczyzna i kobieta przygotowani do ćwiczeń
    Nic tak nie zbuduje formy i nie wyrzeźbi sylwetki, jak porządna dawka sportu. Jednak podczas ćwiczeń organizm potrzebuje właściwego odżywienia. Pijesz napoje izotoniczne? Zamień je na banany – mówią naukowcy. Uzyskasz więcej energii i mnóstwo wartości odżywczych – a mniej kalorii..
  • Wystarczy, że połkniesz...
    Naukowcy są o krok od stworzenia pigułki, która pomoże ludziom zdobyć sylwetkę marzeń bez żadnego wysiłku. Czy to możliwe, aby atletyczna postura lub ciało fitneski było dosłownie w zasięgu ręki?
  • Węglowodany węglowodanom nierówne
    Szklanka soku, kromka chleba, papryka, banan i słodkie ciastko na deser. Co łączy te tak różne potrawy? Wszystkie są źródłem węglowodanów –związków, które są naszym głównym źródłem energii. Ale węglowodany węglowodanom nierówne. Jedne zapewnią szybki zastrzyk energii, drugie – długotrwałe uczucie sytości. Na niektóre z nich trzeba bardzo uważać w odchudzaniu… Oto przewodnik po węglowodanach.