• Warzywa
    To zagrożenie udarem jest u wegetarian wyższe nawet o 20 proc. w porównaniu z osobami jedzącymi mięso – tak wynika z najnowszych badań.
  • Soja
    Jest wiele powodów, by zrezygnować z mięsa w codziennej diecie. Wysoko przetworzone sprzyja otyłości, cukrzycy i nowotworom. Natomiast – jak wynika z najnowszych badań - dieta wegańska działa wręcz przeciwnie – zapobiega rozwojowi tych chorób.
  • Pieczone warzywa
    Poza produktami pochodzenia roślinnego w diecie roślinnej jest także miejsce na małe ilości mięsa, ryb czy nabiału. Natomiast weganizm nie dopuszcza takiej możliwości. Dieta roślinna w swoim założeniu jest ukierunkowana na zdrowie i powinna się opierać na niskoprzetworzonych produktach, podczas gdy weganizm niekoniecznie. Wielu wegan chętnie sięga po niezdrowe produkty, jeśli tylko zostały przygotowane bez udziału komponentów odzwierzęcych.
  • Pieczone warzywa
    Spotkania z dietetykami, wspólne gotowanie, degustacja wegańskich przysmaków - to niektóre z atrakcji rozpoczynającego się w niedzielę Tygodnia Weganizmu. Organizatorzy przekonują, że to zdrowa dieta, a zarazem najlepszy sposób na zmniejszenie cierpienia zwierząt hodowlanych.
  • Kotlet sojowy z pomidorami
    Lawinowo wzrasta liczba osób, które przechodzą na dietę roślinną. Także wśród Polaków, którzy do tej pory uchodzili za mięsożerców. O weganizmie i wegetarianizmie rozmawiamy z Martą Dymek autorką książki „Jadłonomia. Kuchnia roślinna. 100 przepisów nie tylko dla wegan”.
  • Warzywa i owoce
    Niższa masa ciała, ładniejsza cera, mniejsze ryzyko zachorowania na nowotwory, cukrzycę i choroby serca, ale też konieczność suplementowania witaminy B12 – z tym, według naukowców, wiąże się oparcie codziennej diety w całości o produkty pochodzenia roślinnego.