• Wędlina
    Fosforany występują w żywności jako jej naturalne składniki, dodawane są także w procesach technologicznych. Związki te znajdziemy m.in. w: przetworach mięsnych i rybnych, przetworach mleczarskich, dżemach, napojach bezalkoholowych, lodach, ciastach i pieczywie, koncentratach zup, płatkach śniadaniowych.
  • Pieczarki
    Pieczarki są dostępne przez cały rok, dzięki czemu ich dobrodziejstwo mamy na wyciągnięcie ręki. Grzyby bogate są w minerały, takie jak: potas, fosfor, miedź i selen, magnez, żelazo oraz cynk. 100 g pieczarek to zaledwie 20 kalorii. Regularne spożywanie tych grzybów znacznie poprawia pamięć i zdolność skupiania się. Dlaczego jeszcze warto je jeść?
  • Jest smaczna, niskokaloryczna oraz ma liczne właściwości odżywcze i zdrowotne.
  • Soki owocowe - jakie dla kogo? Sprawdzamy ich właściwości
    Szklanka soku może zastąpić jedną z pięciu dziennych porcji warzyw i owoców. Warto więc sięgać po sok jako dodatek do śniadania lub zdrową przekąskę w ciągu dnia. A kto na jaki rodzaj soku powinien zwrócić szczególną uwagę?
  • Z hałdy gipsu w Gdańsku do morza dostaje się więcej fosforu niż ze wszystkich miast Finlandii. Pisze o tym fiński dziennik "Helsingin Sanomat".
  • Kobieta i mężczyzna na treningu piją wodę
    Dużo, czy umiarkowanie dużo, by nie pocić się jak mops? Przed treningiem, po czy w trakcie? Z bąbelkami czy bez? Mineralną czy źródlaną? Słowem: jak i jaką pić wodę podczas ćwiczeń i nie tylko? Specjalistka od dietetyki Milena Nosek odpowiada na wszystkie możliwe pytania.