Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad DK18 to polska droga hańby, która znika z mapy. Kiedy koniec remontu? Droga krajowa nr 18 biegnąca od granicy państwa w Olszynie w kierunku Dolnego Śląska jest od wielu dekad horrorem dla każdego kierowcy, który wjeżdżał do Polski. Popękane, betonowe płyty pamiętające Hitlera testowały przez lata wytrzymałość samochodów i pasażerów. Na szczęście polska droga hańby, nazywana również "patatajką" powoli znika z polskiej mapy drogowej i zamienia się w autostradę A18. Znamy postęp prac i terminy ukończenia poszczególnych odcinków. Mamy dobrą wiadomość - jeden z nich już za kilka tygodni zostanie oddany do użytku. Premier odwołała szefa GDDKiA. Z drogownictwem związany jest od 1983 roku Premier Beata Szydło odwołała w czwartek Krzysztofa Kondraciuka ze stanowiska Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - dowiedziała się PAP ze źródeł zbliżonych do rządu. Drogowa strategia wyborcza... Rząd będzie chwalił się na potęgę umowami i przetargami Przed wyborami GDDKiA powinna podpisać umowy na budowę 326 km tras i otworzyć oferty na kolejne 416 km, wynika z wyliczeń DGP. COVEC reguluje rachunek za błędy Wykonawcy z Państwa Środka chcą resetu. Po wypłacie kar gwarancyjnych wywiązali się już z 50 mln zł odsetek. Branża budowlana obawia się, że Chińczycy dostaną zielone światło do powrotu na nasz rynek. Rząd nie komentuje odwołania szefowej GDDKiA Rzecznik rządu nie chce komentować odwołania szefowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wczoraj Ewa Kopacz na wniosek minister Marii Wasiak odwołała Ewę Tomalę-Borucką, uzasadniając to troską o dobro kierowanej przez nią instytucji. Reklama Premier Kopacz odwołała szefową GDDKiA w trybie natychmiastowym Ewa Tomala-Borucka nie pełni już obowiązków szefowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W trybie natychmiastowym odwołała ją z tej funkcji premier Ewa Kopacz. Nadciąga drogowy boom. Które odcinki będą gotowe najszybciej? GDDKiA ogłosi przetargi za blisko 11 mld zł. Rozstrzygnie także część z trwających postępowań za 44 mld zł. Na etapie przetargów jest dziś łącznie ponad 882 km dróg krajowych, głównie tras ekspresowych. Według wstępnych szacunków powinny one kosztować 44,3 mld zł. A machina dopiero się rozkręca. O te drogi drą koty. Najbardziej kontrowersyjne inwestycje Budowa autostrad w Polsce, choć posuwa się do przodu, nie odbywa się bez problemów. Niemal każda z tras na pewnych odcinkach napotykała mniej lub bardziej spektakularne problemy. Oto zestawienie tych inwestycji, w których roszczenia wykonawców wobec Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad są największe. Autostrada A2 i sztuka naginania prawa. "Powinni ją zamknąć 5 miesięcy temu" "To było pozorowanie kontroli" - tak eksperci komentują sposób, w jaki nadzór budowlany sprawdzał, czy autostrada A2 jest już gotową drogą, czy też wciąż placem budowy. W tym drugim wypadku trzeba byłoby ją zamknąć. By tego uniknąć, nadzór udawał, że kontroluje, a GDDKiA w tym czasie nadrabiało budowlane zaległości - mówią specjaliści. Państwo triumfuje. Miliony za przerwaną budowę mostu na A1 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad górą. Za przerwaną przez firmę Alpine Bau budowę mostu na A1 dostaje 55 mln zł. Reklama Gigantyczna korupcja i złodziejstwo przy budowie krajowych dróg ”Na A1 kto mógł, ten kradł. Od stróża po menedżera" - mówi ”Gazecie Wyborczej” dostawca piasku dla firm budujących autostrady. Przekonuje przy tym, że wszystko działo się z pełnym błogosławieństwem kierownictwa. Skończą z kombinacjami tirowców Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Inspekcja Transportu Drogowego utworzą na drogach krajowych ponad 300 miejsc, w których będą sprawdzać, czy ciężarówki nie przekraczają dozwolonej masy i gabarytów. Czy to będzie "Weekend bez Ofiar"? Rozpoczyna się Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa "Weekend bez Ofiar"… Newsletter Drukuj Skopiuj link Zgłoś błąd na stronie