Warszawa

Giulietta

Reklama
Reklama

Zobacz niezwykły wynalazek dla polskich kierowców

Inżynierowie stają na głowie i nie śpią po nocach. Pracują w pocie czoła. Ich mózgi rozpalają do czerwoności! Efekt? Powstają rzeczy, którymi potem szpikują twój samochód... Aby opisać wrażenia z jazdy Alfą Romeo Giulietta, należy skupić się najpierw nad systemem DNA. Kupując bowiem jedną Alfę kierowca otrzymuje tak naprawę… trzy samochody! System DNA to dość nowatorskie rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w mniejszym modelu MiTo. Swoją nazwę wziął od pierwszych liter trybów w jakich ustawić można samochód: Dynamic, Normal oraz All Wheater. Ustawienie wpływa na parametry pracy podzespołów samochodu takich jak wspomaganie układu kierowniczego, hamulców, elektroniczne systemy wspomagające kontrolę nad pojazdem oraz silnik. W trybie Normal Giulietta zachowuje się spokojnie. Układ kierowniczy pracuje lekko, a maksymalny moment obrotowy (320 Nm, dostępne przy 1500 obr/min) dostępny jest po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu (reakcja jest mniej ostra). Tryb Normal doskonale nadaje się do powolnego przemieszczania w miejskich korkach oraz spokojnej jazdy poza miastem. Sytuacja zmienia się drastycznie po wybraniu trybu Dynamic. Maksymalny moment obrotowy wzrasta do 350 Nm i przesuwa się nieco wyżej - do 1750 obr/min. Reakcja na pedał gazu staje się błyskawiczna. Samochód skutecznie przyspiesza już od najniższych obrotów. Koniec zabawy następuje w okolicach 4000 obr/min. W trybie Dynamic aktywuje się kolejna ciekawostka przygotowana przez inżynierów Alfa Romeo: układ Q2,...
Reklama