Główny Inspektor Farmaceutyczny Uwaga! GiF wycofał trzy serie popularnego leku na kaszel Główny Inspektor Farmaceutyczny wycofał z rynku trzy serie syropu na kaszel o handlowej nazwie Ambroksol Takeda. W obrocie pozostają pozostałe serie tego leku. GIF miesięcznie wydaje średnio kilka decyzji o wycofaniu poszczególnych serii jakiegoś leku z obrotu, najczęściej na wniosek producenta. GIF: prowadzący aptekę powinien zapewnić dostęp do antykoncepcji W świetle konstytucji, właściwym wydaje się dopuszczenie możliwości odmowy sprzedaży leków antykoncepcyjnych przez farmaceutę powołującego się na "klauzulę sumienia", ale przedsiębiorca prowadzący aptekę musi zapewnić ich sprzedaż przez innego farmaceutę – uważa Główny Inspektor Farmaceutyczny. GIF wycofał trzy serie popularnego leku przeciwgorączkowego Główny Inspektor Farmaceutyczny wycofał z obrotu trzy serie leku Tabcin Trend, stosowanego w przeziębieniu i grypie; decyzja została podjęta w środę z powodu wady jakościowej. Śmierć mężczyzny, który przyjmował wycofany z obrotu lek Atram. Prokuratura bada sprawę Prokuratura z Wałbrzycha bada sprawę śmierci mężczyzny, który przyjmował wycofany z obrotu lek Atram - podaje TVN24. W opakowaniach, zamiast środków kardiologicznych, znalazły się te psychotropowe. Uwaga! Wycofują serię popularnego leku Główny Inspektor Farmaceutyczny wycofuje z obrotu jedną serię leku Biseptol 480, stosowanego m.in. w zakażeniach dróg moczowych i zapaleniu ucha. Reklama Zakaz emisji spotu dotyczącego szczepień przeciw pneumokokom. Dlaczego? Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał zaprzestanie emisji spotu telewizyjnego zachęcającego do szczepień przeciw pneumokokom. Zdaniem GIF w rzeczywistości jest to reklama szczepionki Prevenar 13, a spot nieodpowiednio przedstawia wskazania do stosowania leku i powoduje lęk. Wiceminister ostrzega: będą dotkliwsze kary za nieprawdziwe treści w reklamach leków Za publikowanie fałszywych treści w reklamach leków będą bardzo dotkliwe kary finansowe - zapowiedział w rozmowie z PAP wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda. Kary mają być naliczane za każdą serię reklamy, a ich zapłata będzie musiała być niemal natychmiastowa. Reklama syropu Neosine wprowadza odbiorców w błąd - GIF zakazał jej emisji Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał zaprzestania emisji reklamy telewizyjnej syropu dla dzieci Neosine. Zdaniem GIF reklama m.in. wprowadza odbiorców w błąd, przekazując nieprawdziwe informacje dotyczące wskazań do stosowania leku. poprzednia Newsletter Drukuj Skopiuj link Zgłoś błąd na stronie