• Astro A50
    Słuchawki z mikrofonem to podstawowe akcesorium z którego korzystają gracze. Na polski rynek trafił Headset znanej firmy Astro, który bezprzewodowo potrafi połączyć się zarówno z komputerem, jak i konsolami. Do redakcji trafiła wersja przeznaczona do PC i PS4. Sprawdźmy, co potrafi.
  • Amerykańscy policjanci
    Biuro szeryfa w Jacksonville na Florydzie mówi o wielu ofiarach strzelaniny, do której doszło w niedzielę w tamtejszym centrum handlowo-rozrywkowym, gdzie odbywał się turniej komputerowej gry futbolowej. Lokalne media informują, powołując się na źródła policyjne, o czterech zabitych i ok. 10 rannych.
  • Gracz
    Rynek jest rozgrzany, bariery wejścia niskie, a perspektywy sukcesu realne. Ceny akcji spółek produkujących gry komputerowe osiągają rekordowe wyceny, a ich twórcy wymieniają udziały za miliony. Ale to tylko jedna strona. Z drugiej są problemy z finansowaniem i lata morderczej pracy, bo tak powstają niezależne produkcje.
  • Wiedźmin
    Polscy producenci gier w odpowiednim momencie przestali walczyć tylko o polski rynek. To okazało się strzałem w dziesiątkę. Łączna wartość polskiego rynku producentów gier to aż 26,2 miliardy złotych.
  • Policja. Radiowóz
    Wstrząsające informacje podali prokuratorzy z Piły w sprawie śmierci dwuletniej Liliany. Jak wynika z zeznań matki dziewczynki, ojciec rzucił nią o drzwi, bo wpadł w furię po porażce w komputerowej grze.
  • Andrzej Supron
    Zdaniem mistrza coraz trudniej jest nakłonić nastolatków do uprawiania sportu. Większość z nich zamiast aktywności fizycznej woli spędzać czas przy grach komputerowych. Andrzej Supron uważa, że w zniechęcaniu młodzieży do sportu dużą rolę odgrywają rodzice zbyt często zwalniający dzieci z zajęć WF oraz nauczyciele, którzy nie wkładają serca w swoją pracę.
  • Gracz
    Przydałoby się, żeby Ministerstwa Gospodarki lub Ministerstwa Cyfryzacji dojrzało, że mamy wspaniałych specjalistów od gier komputerowych i warto przyjrzeć się temu segmentowi, a nie zajmować tylko kopalniami albo autostradami - mówi w rozmowie z dziennik.pl Tomasz Świeściak z firmy Microsoft.
  • Chłopiec przy laptopie
    Gry komputerowe mają pozytywny wpływ na inteligencję i zdolności dzieci – podkreślają eksperci od edukacji. Rozwijają spostrzegawczość, uczą myślenia przestrzennego i strategicznego, a także wpływają na rozwój mózgu, sprawiając, że mały gracz potrafi wykonywać kilka zadań równocześnie. Z badań wynika, że 72 proc. dzieci w wieku od 3 do 16 lat regularnie gra w gry komputerowe.
  • Dziecko
    Prawidłowo dobrane gry komputerowe mogą rozwijać funkcje poznawcze dziecka, pobudzać jego wyobraźnię i uczyć go, jak radzić sobie z porażkami. Wybierając grę, zamiast radami sprzedawców rodzice powinni kierować się oznaczeniami na opakowaniu, m.in. systemem PEGI oraz piktogramami określającymi zawartość przemocy i erotyki w grze. Najlepszą kontrolą rodzicielską jest jednak – zdaniem psychologów – wspólne granie z dzieckiem w ich ulubione gry.
  • Philips 288P6LJEB
    Ekrany 4K stają się coraz bardziej popularne. Czy najnowszy monitor Philipsa, za który trzeba zapłacić mniej, niż trzy tysiące złotych jest dobrym rozwiązaniem? Czy też niska cena odpowiada niskiej jakości? Sprawdźmy.