• Holden zakończył pordukcję
    Ostatnia fabryka marki Holden zamknięta. Razem z nią po ponad 90. latach gaśnie przemysł motoryzacyjny w Australii.
  • Holden astra
    Amerykański koncern General Motors ogłosił, że fabryka tego giganta w Gliwicach zaczęła produkcję nowych aut, dla nowej marki z lwem w logo. Samochody trafią do Australii i Nowej Zelandii.
  • Opel astra
    Polska fabryka nie dość, że podwoiła produkcję i pobiła rekord to złapała w garść aż trzy nowe zlecenia. W tym dwa na produkcję dla dwóch nowych marek i to do dwóch odległych krańców świata. A w drodze na rynek jest kolejny nowy model... tańszy od Skody. Oto szczegóły i zdjęcia.
  • Opel cascada
    Gigantyczne inwestycje światowych koncernów w Polsce! Amerykanie zdecydowali się wyłożyć miliardy - przenoszą produkcję nad Wisłę. Niemcy nie chcą być gorsi - ujawnili nowy model samochodu, który wyprodukują tylko w Polsce i już budują nową fabrykę. Polacy zaś budują własne nowe samochody dla wojska. Dziennik.pl sprawdził, co nowego firmy szykują do produkcji na 2015 rok i kolejne lata.  
  • Fabryka GM w Gliwicach
    Amerykański koncern General Motors ogłosił, że polska fabryka tego giganta w Gliwicach dostała nowe zlecenie. Śląski zakład zajmie się produkcją samochodów nowej marki. Oto szczegóły i zdjęcia…
  • Opel cascada - fabryka w Gliwicach
    Amerykański koncern General Motors ogłosił, że polska fabryka tego giganta w Gliwicach dostała nowe zlecenie. Śląski zakład zajmie się produkcją samochodów nowej marki. Oto szczegóły…
  • Holden hurricane
    Inżynierowie australijskiego Holdena odrestaurowali pierwszy prototyp tej marki - model hurricane z 1969 roku. Auto jest dwuosobowe, tylnonapedowe z silnikiem V8 umieszczonym centralnie. Na pokładzie miał niespotykane jak na tamte czasy wyposażenie - radio z automatycznym wyszukiwaniem stacji, system Comfortron podtrzymujący stałą temperaturę w kabinie, szerokokątną kamerę ułatwiającą cofanie - obraz był wyświetlany na kineskopie w kabinie oraz urządzenie o nazwie Pathfinder (daleki przodek nawigacji). Działanie urządzenie opierało się na impulsach magnetycznych odbieranych od sygnalizatorów na drodze, które następnie były porównywane z danymi wgranymi na taśmie zawierającej plany dróg. Kierowcę po wyznaczonej trasie prowadziły strzałki na konsoli środkowej. Jazdę na wprost sygnalizowała zielona strzałka, Skręty w lewo lub prawo strzałki żółte i czerwone (dla zakrętów następnych w kolejności) i sygnał dźwiękowy. Odrestaurowany hurricane będzie gwiazdą wystawy samochodów klasycznych Motorclassica, w Melbourne od 21 do 23 października.