honda

honda

Koniec tajemnic! Oto kultowe auto odradza się jak Feniks z popiołów

10 stycznia 2012, 14:11
Sensacyjna premiera! Gigant motoryzacyjny odkrył karty i ujawnił nowe wcielenie legendarnego auta, którego pożądali kierowcy na całym świecie. Oto legenda wstaje z popiołów... W Detroit salon samochodowy kręci się na całego! Właśnie tam Honda ujawniła stylistykę modelu NSX nowej generacji i poinformowała o rozwiązaniach technicznych przewidzianych dla tego sportowego auta. Przypominamy, że pierwsze wcielenie NSX było nazywane japońskim ferrari. Auto wychwalał sam Ayrton Senna. Najbardziej urzekł go wysokoobrotowy silnik i zawieszenie. We wcześniejszym NSX motor siedział centralnie. Właśnie dlatego poprzednik dawał tak ogromną frajdę z jazdy. Kształty prototypowego NSX są zapowiedzią wyglądu produkcyjnej wersji tego modelu. Samochód wykonany z lekkich materiałów ma centralnie montowany silnik i hybrydowy układ Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive - krótko mówiąc napęd na cztery koła). Pod kosmiczną karoserią zamontowano napęd z dwoma jednostkami elektrycznymi i systemem zwrotnej kontroli momentu napędowego, nowy hybrydowy układ napędowy 4WD, który może swobodnie modyfikować moment obrotowy dla kół osi przedniej podczas pokonywania zakrętów. Sercem spalinowym jest widlasta sześciocylindrowa jednostka VTEC z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią z wbudowaną jednostką elektryczną.
Reklama

Japoński gigant już produkuje nowe auto! Jest praca dla Polaków

20 grudnia 2011, 14:03
Honda rozpoczęła seryjną produkcję nowej, już dziewiątej generacji, modelu civic. Tym samym fabryka w brytyjskim Swindon wraca do normalnego funkcjonowania. Firma ogłosiła też stworzenie 500 nowych miejsc pracy i powrót do dwuzmianowej produkcji. Manabu Nishimae, prezydent Honda Motor Europe powiedział, że koncern będzie nadal budował samochody i silniki w Europie, natomiast zakład w Swindon pozostanie ważnym elementem tych działań, czego doskonałym przykładem jest rozpoczęcie produkcji nowego civica. Dodał on, iż europejski oddział Hondy wyszedł z kryzysu, a w 2012 roku spodziewany jest znaczący wzrost produkcji. "Ostatnie trzy lata były bardzo trudne z punktu widzenia działań firmy w Europie. Doświadczyliśmy kryzysu ekonomicznego wywołanego dwiema klęskami żywiołowymi w Japonii i Tajlandii. W tym okresie nasi pracownicy pozostali jednak oddani marce i jestem niezmiernie dumny z tego, w jaki sposób stawili czoła problemom. Naszym celem jest teraz wykorzystanie nowych możliwości rozwoju i osiągnięcie sukcesu w przyszłości." - powiedział Manabu Nishimae. Oprócz nowego Civica i popularnego w Europie modelu Jazz, w przyszłym roku do seryjnej produkcji w Swindon wejdzie nowa europejska Honda CR-V oraz nowy silnik Diesla o pojemności skokowej 1,6 l. Według szacunków, wielkość produkcji samochodów w 2012 roku zostanie podwojona do 180 tys. sztuk. Rekrutacja na nowe stanowiska pracy rozpocznie się już za chwilę. Aplikacje można wysyłać za pośrednictwem brytyjskiej strony...

Tak nowy silnik japońskich inżynierów zmotoryzuje polskich kierowców!

30 listopada 2011, 14:53
Trwający salon samochodowy w Tokio to prawdziwa gratka dla miłośników motoryzacji. Zatrzęsienie nowych modeli, prototypy przyszłości - wszystko to zgromadzone w jednym miejscu. Dla polskich kierowców istotne są słowa jakie tam wypowiedział Takanobu Ito, prezes oraz dyrektor zarządzający Hondy - ogłosił on, że firma opracowała nową generację silników pod nazwą "Earth Dreams Technology". Zdaniem Ito wyjątkowe parametry ekologiczne serii "Earth Dreams Technology" pozwolą Hondzie w ciągu trzech najbliższych lat zostać liderem w dziedzinie niskiego spalania. Pierwszą jednostką z nowej serii, przeznaczoną na rynki Europy, będzie diesel o pojemności 1.6 l. Wysokoprężne serce będzie początkowo montowane w najnowszej generacji modelu civic. Auto pojawi się na rynku pod koniec 2012 roku. Zdaniem japońskich inżynierów nowy turbo diesel jest najlżejszym silnikiem tego rodzaju i o tej pojemności, a z emisją poniżej 100 g/km i mocą maksymalną 120 KM (przy 4000 obr/min), oferuje najlepszą w klasie relację osiągów do poziomu zużycia paliwa. Frajdę z jazdy i bezpieczeństwo na drodze (wyprzedzanie) powinno zapewnić 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego przy 2000 obrotów/minutę. Polscy fani japońskiej motoryzacji powinni także zwrócić uwagę na mazdę takeri - niewykluczone, że właśnie taka będzie nowa generacja mazdy6. Suzuki swoimi prototypami raczej celuje w kierowców ze swojej ojczyzny. Europejskie koncerny także kuszą - jest tam Audi, BMW i Mercedes. Zapraszamy do galerii...
Reklama