karta rowerowa Hulajnogi elektryczne będą traktowane jak rowery. Rząd zmienia przepisy Urządzenia transportu osobistego (UTO), czyli m.in. hulajnogi elektryczne mają być traktowane jak rowery, a kierujący nimi muszą mieć uprawnienia do kierowania pojazdem, takie jak w przypadku roweru - zakłada projekt noweli Prawa o ruchu drogowym przygotowany przez resort infrastruktury. Hulajnogi elektryczne jak rowery. Adamczyk o nowym prawie: Ogranicznie do 25 km/h Użytkownicy urządzeń transportu osobistego (UTO), w tym hulajnóg elektrycznych, będą mieli - zgodnie z projektowaną nowelizacją ustawy - prawa i obowiązki w większości takie, jak rowerzyści, poinformowali przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury. Będą więc mogli poruszać się drogami dla rowerów. Jednocześnie zostanie wprowadzone techniczne ograniczenie prędkości UTO do 25 km/h. Rząd weźmie się za rowerzystów? Koniec traktowania po dobroci W ostatnich latach kierowcy jednośladów mogli liczyć głównie na nowe przywileje. Teraz to nastawienie się zmienia. Reklama Większość Polaków chce obowiązkowej karty rowerowej. NOWY SONDAŻ Obowiązkowa karta rowerowa dla osób bez prawa jazdy? Ponad połowa Polaków (53 proc.) mówi temu rozwiązaniu "tak". To wynik badania przeprowadzonego przez DGP na panelu badawczym Ariadna. Przeciwnego zdania jest 32 proc. Pomysł bardziej podoba się kobietom niż mężczyznom. Najwięcej przeciwników ma na wsi – blisko 40 proc. (za 37 proc.). Za to w średnich i dużych miastach za wprowadzeniem takiego obowiązku jest ok. 60 proc. mieszkańców. "Dobra zmiana" dla kierowców. Zobacz, co PiS przygotował dla zmotoryzowanych Polaków Wiele rządowych inicjatyw związanych z tzw. "dobrą zmianą" odnosi się do użytkowników dróg. Propozycji zmian płynących m.in. ze strony resortu infrastruktury jest naprawdę sporo, a z części z nich urzędnicy rezygnowali jeszcze w dniu ich ogłoszenia. Dlatego porządkujemy fakty i wyjaśniamy, co czeka (a co nie) polskich kierowców. Reklama Karta rowerowa będzie obowiązkowa? Cyklistów czeka wiele zmian w przepisach Poprawa infrastruktury, edukacji oraz regulacji ma zdecydowanie zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu drogowym Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej