• Kobieta w ciąży
    Przyjmowanie przez kobiety w ciąży zbyt dużych dawek kwasu foliowego może zwiększać ryzyko alergii u ich dzieci – wynika z badań specjalistów z ICZMP w Łodzi. Kwas foliowy w odpowiednich dawkach jest zarazem niezbędny, by przeciwdziałać potencjalnym wadom wrodzonym u dzieci.
  • Kobieta w ciąży trzyma leki
    Ciąża to szczególny czas, w którym należy zwracać baczną uwagę na leki, także te bez recepty, a nawet suplementy diety. Wiele farmaceutyków jest przyszłym mamom odradzana, zwłaszcza w pierwszym trymestrze ciąży, bo mogą mieć negatywny wpływ na płód.
  • Kobieta w ciąży bierze jedzenie z lodówki
    Właściwe żywienie w ciąży ma zbawienny wpływ na zdrowie matki i rozwijającego się w jej łonie maluszka. Dieta bogata w odpowiednie substancje odżywcze, mikro- i makroelementy, pozwoli przyszłej mamie cieszyć się nie tylko dobrym samopoczuciem i zdrowiem, lecz także prawidłowym rozwojem jej dziecka. Będzie też wsparciem w budowaniu odporności i ochroną przed infekcjami.
  • Kobieta przyjmuje leki
    Trzymiesięczny okres pomiędzy odstawieniem leków antykoncepcyjnych a rozpoczęciem starań o dziecko warto wykorzystać na wzmocnienie organizmu i profilaktykę. Co zalecają lekarze?
  • sałata dieta
    Sałata jest dostępna przez cały rok. Najzdrowsze warzywo można kupić od późnej wiosny do jesieni. Liście sałaty to bogactwo witaminy C, E, A, D, witamin z grupy B oraz kwasu foliowego. Jest jedną z najbardziej dietetycznych przekąsek - 100 g tego warzywa to zaledwie 15 kcal.
  • Szpinak
    Czas zatrzeć przykre wspomnienia z dzieciństwa, kiedy to szpinak był większości niesmaczną, zieloną papką. Tak naprawdę ma wiele właściwości odżywczych, jest bogaty w antyoksydanty, żelazo i kwas foliowy. Sprawdźcie dlaczego warto na długo wprowadzić go do swojej diety.
  • Kobieta w ciąży je jabłko
    Na każdym etapie rozwoju, od momentu przygotowania do ciąży, w jej trakcie oraz w okresie karmienia piersią, można mieć wpływ na zdrowie i rozwój dziecka. Te kluczowe momenty to tak zwane okna krytyczne rozwoju, w których istnieje możliwość wpływu na materiał genetyczny. Maksymalną ochronę DNA dziecka można zapewnić m.in. poprzez właściwe odżywianie i specjalistyczne wsparcie dietetyczne.
  • Co jeść, gdy staramy się o dziecko?
    Codzienne posiłki mają bardzo duży wpływ na naszą płodność. Niedobór (bądź nadmiar) pewnych składników w organizmie może przyczyniać się do zaburzeń hormonalnych i obniżenia jakości nasienia. Jakie produkty powinny znaleźć się w diecie pary, która planuje dziecko?
  • Noworodek na rękach u mamy
    Wzbogacanie mąki i chleba kwasem foliowym - to recepta na znaczne zmniejszenie ryzyka wad wrodzonych u dzieci. Z badań wynika, że w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, gdzie wprowadzono obowiązek dodawania do żywności kwasu foliowego znacząco spadła liczba ciąż z wadami ośrodkowego układu nerwowego.
  • Kobieta w ciąży przyjmuje leki
    Kwas foliowy jest niezbędny do rozwoju płodu. Jego niedobory powodują wady cewy nerwowej, miedzy innymi rozszczep kręgosłupa dziecka.