• Sushi po polsku
    Przyszły pan młody odprawiony z domu, zaproszone przyjaciółki w gotowości, a szampan powoli chłodzi się w lodówce? Ostatni wieczór panieńskiego życia należy odpowiednio celebrować. Oprócz atrakcji i zabaw, należy zadbać również o odpowiednie menu. Najlepiej w wersji light, by panna młoda bez wyrzutów sumienia i obaw o dodatkowe kilogramy mogła delektować się nim na krótko przed ślubem.
  • Sałatka z krewetkami
    Dbając o kondycję i świetną figurę, należy też dbać o to, co trafia na nasz talerz.
  • Puszki z napojami
    Zamiast napojów dietetycznych z dodatkiem słodzików, lepiej pić wodę, nawet gazowaną lub aromatyzowaną, ale bez cukru – rekomendują specjaliści z Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego na łamach pisma „Circulation”.
  • Ciasto z owocami
    Przekładany kremem śmietanowy tort na bazie masła oraz tłustego mleka i na dodatek suto nasączony alkoholem to rarytas, którego z całą pewnością powinni unikać wszyscy dbający o linię. To jednak wie każdy. A co z coraz powszechniej reklamowanymi tzw. dietetycznymi słodyczami? Czy dzięki nim podczas odchudzania możemy pozwolić sobie na odrobinę luzu czy też mamy do czynienia z kolejnym „chwytem marketingowym”?
  • Jogurt z borówkami
    Dostępne na rynku preparaty przeznaczone dla osób chcących zmniejszyć masę ciała w większości przypadków nie działają - mówi dr Tomasz Podgórski z Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
  • Twarożek ze szczypiorem
    W obecnych czasach na rynku pojawiło się bardzo wiele produktów oznaczonych kuszącym dopiskiem „light” – przetworów mlecznych, majonezów, napojów. Chętnie je wybieramy w nadziei, że są lepsze dla naszego zdrowia i figury niż ich tradycyjne odpowiedniki. Ale czy hasło to rzeczywiście coś znaczy? Czy jest jedynie hasłem marketingowym? Czym tak naprawdę jest żywność „light”?
  • Nabiał
    Odchudzanie wymaga wyrzeczeń. Często trzeba zrezygnować z licznych produktów z naszego codziennego menu. Wiele osób sięga wówczas po produkty light myśląc, że skoro maja obniżoną wartość kaloryczną, nie zaszkodzą. Niestety nie zawsze jest tak jest. Na co powinniśmy zwracać uwagę?
  • Bigos
    Zwolennicy zdrowego odżywiania uwielbiają nowości, potrawy nietypowe, często orientalne, których niewiele osób próbowało. Czasami poszukiwanie produktów, z których można przyrządzić oryginalną potrawę i poczęstować nią znajomych, staje się nałogiem i nie pozwala zatrzymać się przy wiosennym straganie pełnym kolorowych, rodzimych warzyw i owoców.
  • Kolorowe napoje owocowe
    "Rezygnacja z pełnowartościowych produktów na rzecz tych light nie jest dobrym rozwiązaniem, bo organizm wcześniej czy później upomni się o brakujące składniki tak, żeby uzupełnić straty energetyczne" – podkreśla Monika Białasik. Dietetyk przypomina też, że często produkty te zawierają szkodliwe dla zdrowia zastępniki cukru i tłuszczu.
  • Portugalczycy spożywają coraz mniej cukru
    Cukier ma dziś coraz mniej sympatyków w Portugalii. Zarówno ten z buraków, jak i z trzciny cukrowej, przegrywa rywalizację z modą na zdrowe odżywianie i dbałością o zęby. A jeszcze niedawno posiadanie w domu cukru było przejawem zamożności...