maszyna TBM Kret-gigant na 68 kołach brnie przez Polskę. Takiego transportu jeszcze nie było Tarcza TBM, która wykopie tunel w biegu drogi S19 Via Carpatia ma 112 m długości, waży 4000 ton, a sama tarcza wiercąca ma 15,2 m średnicy. To 1,7 m więcej niż średnica wyspiarki, która wydrążyła tunel w Świnoujściu. Teraz ten kret-gigant sprowadzony do Polski z Hiszpanii jest transportowany na plac budowy. Najcięższe elementy TBM są przewożone na specjalnej mega-naczepie, złożonej z dwóch platform z samojezdnymi osiami, które razem liczą 68 kół. Transport gigantycznych elementów podzielony na 14 zestawów przejechał w nocy przez Warszawę, a teraz konwój zmierza drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina. Kret-gigant wydrąży tunel na S19 Via Carpatia. Takiego transportu jeszcze nie było Maszyna TBM, która wykopie tunel w biegu drogi S19 Via Carpatia ma 112 m długości, waży 4000 ton, a sama tarcza wiercąca ma 15,2 m średnicy. To 1,7 m więcej niż średnica wyspiarki, która wydrążyła tunel w Świnoujściu. Teraz ten kret-gigant sprowadzony do Polski z Hiszpanii jest transportowany na plac budowy. Najcięższe elementy TBM będą przewożone na specjalnej mega-naczepie, złożonej z dwóch platform z samojezdnymi osiami, które razem liczą 68 kół. Długość całego zestawu to 73 m. Aby transport był możliwy konieczne było nawet wybudowanie dedykowanego do tej operacji zjazdu z autostrady, który umożliwi skręt platformy. Gigantyczna maszyna TBM już w Polsce. Budowa tunelu na S19 ruszy z kopyta Maszyna TBM, która wydrąży tunel w ciągu drogi ekspresowej S19 jest już Polsce i powoli zmierza do celu. Jej podróż rozpoczęła się kilka tygodnie temu Hiszpanii, a największe elementy płyną barkami już po Odrze. Mniejsze elementy są transportowane ciężarówkami. Reklama Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej