• Zdrowe tłuszcze
    Dietetycy zalecają spożywanie ryb i owoców morza przynajmniej 2 razy w tygodniu. Ale co jest ich fenomenem? Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe (NNKT), a w szczególności Omega-3. Dieta korzystnie wpływa nie tylko na mózg, wzrok i serce, ale również poprawia płodność, działa odmładzająco oraz przeciwdepresyjnie. Zobacz, jak ryby i owoce morza wpływają na nasze zdrowie.
  • Cedrus
    Jesteśmy jako ludzie tak skonstruowani, że każdy stres odbija się na naszym układzie pokarmowym. Niektórzy nie mogą jeść, kiedy się denerwują, inni pochłaniają z tego samego powodu całe kilogramy przekąsek. Ani jedno, ani drugie nie pozostaje bezkarne i dlatego współcześni trzydziestolatkowie mogą się pochwalić długą listą chorób układu pokarmowego, dawniej uważanych za typowe dla starszych osób. Wrzody żołądka, dwunastnicy, nadciśnienie, podwyższony poziom cholesterolu – to tylko kilka przykładów. Jeżeli jesteśmy (nieszczęśliwymi) posiadaczami chociaż jednej z tych dolegliwości, wypróbujmy Cedrus.
  • Który olej najzdrowszy?
    Tłuszcze roślinne to samo zdrowie. Nie tylko nie tuczą, ale i pomagają zrzucić wagę. Chronią serce i zapobiegają nowotworom. Warto wiedzieć, które wybrać i wprowadzić do codziennej diety.
  • Jak jeść na zdrowie?
    Niezwykle istotnym elementem dobrze zbilansowanej diety jest obecność odpowiednich składników odżywczych w pożywieniu. To od nich bezpośrednio zależy stan naszego zdrowia. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny realizuje projekt badawczy, którego celem jest opracowanie metody produkcji prozdrowotnych dodatków funkcjonalnych do żywności. Dzięki nim branża spożywcza wzbogaci swoje produkty o substancje niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
  • Jedzenie owoców podwyższa poziom dobrego cholesterolu
    Dobry cholesterol ma znowu dobrą prasę. Tym razem są dowody na to, że zmniejsza ryzyko wystąpienia raka jelita grubego. Przejście na dietę, która podnosi stężenie dobrego cholesterolu, nie wymaga wielu wyrzeczeń.