• Zdrowa żywność
    Pielęgnacja skóry "od wewnątrz" jest równie ważna jak używanie kosmetyków, a zdaniem niektórych ekspertów nawet ważniejsza.
  • Zawał serca atakuje coraz częściej
    Szwedzcy naukowcy wzięli pod lupę aż 30 tysięcy wolontariuszy. Sprawdzali, co należy robić, by zapobiec atakowi serca. Okazuje się, że recepta jest bajecznie prosta. Zobacz.
  • Kosz z warzywami
    Badania antyoksydacyjnego działania witamin i minerałów są już passe! Na czasie zaś są teraz badania roślinnych przeciwutleniaczy. To wnioski z metaanalizy niemal 300 tys. publikacji naukowych o antyoksydantach. Czyżby to miało związek z niespełnionymi oczekiwaniami naukowców wobec witamin?
  • Sklepowa lodówka z jedzeniem
    Konserwanty, przeciwutleniacze, emulgatory, czy wzmacniacze smaku. Polak rocznie spożywa ponad 2 kg dodatków do żywności oznaczonych różnego rodzaju "E". NIK alarmuje, że brakuje właściwego nadzoru nad ich stosowaniem a najbardziej narażone na przekroczenie akceptowanego dziennego spożycia dodatków z dietą, ze względu na niższą masę ciała i upodobania smakowe, są dzieci - głównie w wieku do 10 lat.
  • suplementy
    Rynek suplementów diety w Polsce - zwłaszcza tryb wprowadzania nowych produktów do obrotu, ich jakość i skład oraz nadzór nad reklamą - stwarza zagrożenie dla zdrowia konsumentów - orzekła Najwyższa Izba Kontroli. To wnioski z kontroli przeprowadzonej przez NIK w ciągu ostatnich dwóch lat.
  • Kolorowe warzywa
    Korzyści dla organizmu wynikające ze spożywania warzyw i owoców nie mają sobie równych. Zawierają nie tylko mnóstwo witamin i minerałów, ale także błonnika, przeciwutleniaczy i antyoksydantów. Warto również wiedzieć, że spore znaczenie ma ich kolor.
  • Zakupy w sklepie spożywczym
    Litera "E" na etykiecie produktu spożywczego i towarzyszący jej numer kojarzą się głównie z niezdrowymi konserwantami. Pod tym symbolem mogą się jednak kryć także nieszkodliwe związki, jak np. naturalne barwniki lub przeciwutleniacze.
  • Sok grejpfrutowy
    Jest kolejny powód, dla którego warto regularnie jeść dużą ilość warzyw i owoców. Tym razem naukowcy dowiedli, że pomagają żyć dłużej.
  • Oliwa z oliwek
    Od lat dieta śródziemnomorska stawiana jest za wzór prawidłowego odżywiania, który pozwala uchronić się przed chorobami przewlekłymi. Uczeni znaleźli także dowody na to, że może zapobiegać nowotworom. Kluczem do zdrowia jest oliwa z oliwek.
  • Kobieta pije herbatę
    Rak jajnika jest szóstym co do częstości występowania nowotworem złośliwym u kobiet. Warto wiedzieć, jak mu zapobiegać. Uczeni z University of East Anglia wykazali terapeutyczną moc popularnych napojów.