• Rządowy Boeing 737
    Klarowne zasady dotyczące tego, kto może uczestniczyć w lotach o statusie HEAD, obowiązek prowadzenia rejestru lotów i ograniczenia w przelotach do domu na weekendy przez dysponentów lotów ma zawierać pierwsza wersja przepisów ws. lotów VIP - poinformował szef KPRM Michał Dworczyk. "Bałagan w dokumentacji" opóźnia publikację wykazu lotów byłego premiera Donalda Tuska - oznajmił.
  • Beata Kempa i Antoni Macierewicz w Sejmie
    Żadna procedura nie zabrania wspólnego lotu premiera, wicepremiera, ministrów: spraw zagranicznych, obrony, spraw wewnętrznych i dowództwa operacyjnego sił zbrojnych - przekonuje szefowa KPRM Beata Kempa. Odniosła się w ten sposób do w Sejmie do organizacji lotu delegacji z Londynu.
  • DZIENNIK GAZETA PRAWNA, "Tupolewizm na pokładzie embraera"
    – W czasie organizacji tego rządowego lotu popełniono błędy. Przy standardowych przewozach pasażerskich wobec zaangażowanych w to osób zapewne zostałyby wyciągnięte konsekwencje – twierdzi Dominik Sipiński z portalu Pasażer.com.
  • Rządowy tupolew Tu-154M
    Brazylijskie embraery 175 w biało-czerwonych barwach miały zastąpić po 10 kwietnia 2010 r. niewydolny i opisany za pomocą niejasnych procedur system transportu VIP-ów tupolewami i wysłużonymi jakami. Do niedawna wierzyłem, że on działa. Po hekatombie smoleńskiej chciałem w to wierzyć. Do ubiegłego poniedziałku, gdy na własne oczy przekonałem się, jak głęboko tkwi w nas tupolewizm.
  • IVECO Stralis i samolot Jak-40
    W tej spektakularnej operacji użyto trzech gigantycznych ciężarówek IVECO. Do transportu kadłuba samolotu wykorzystano dwuosiową, trzykrotnie wydłużaną naczepę, natomiast skrzydła ułożono na pięcioosiowej naczepie. Gdzie trafił rządowy odrzutowiec w wersji VIP po rozwiązaniu 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego? Zobacz zdjęcia.