• Piłkarze reprezentacji Polski (od lewej): Kamil Grosicki, Jakub Błaszczykowski, Jan Bednarek i bramkarz Łukasz Fabiański, podczas treningu kadry w Gdańsku
    Robert Lewandowski nie wziął udziału w pierwszym treningu piłkarskiej reprezentacji Polski, która przygotowuje się do towarzyskiego meczu z Czechami i z Portugalią w Lidze Narodów. „Wierzę, że wystąpię w obu spotkaniach” – powiedział kapitan biało-czerwonych.
  • Bolesny trening
    Zakwasy to popularna nazwa tzw. zespołu opóźnionego bólu mięśniowego, który najczęściej pojawia się 1-2 dni po intensywnym wysiłku fizycznym lub powrocie do aktywności sportowej po dłuższej przerwie. Wbrew obiegowej opinii, główną przyczyną dolegliwości nie jest kwas mlekowy odkładający się w mięśniach, ponieważ zostaje on usunięty już w ciągu kilku godzin po zakończeniu treningu.
  • Ćwiczenia
    Na czym polega insulinooporność? Powiedział o tym prof. Mariusz Wyleżoł, bariatra, WUM, komitet ekspertów Fundacji Od-Waga.
  • Siłownia
    Sterydy w sporcie profesjonalnym były, są i będą, ale coraz częściej sięgają po nie osoby zajmujące się aktywnością fizyczną tylko amatorsko. Dotyczy to nie tylko mężczyzn, ale również kobiet, które marzą, żeby sławą dorównać swoim pięknym i wysportowanym idolkom. Do czego prowadzi zażywanie sterydów?
  • Kobieta znudzona ćwiczeniami
    Wybór odpowiedniego rodzaju aktywności fizycznej to ważny krok na drodze do osiągnięcia celów i utrzymanie aktywności.
  • Jogging
    Ci, którzy trenują systematycznie, podkreślają, że w ten sposób dbają o swoje zdrowie. Bieganie ma bowiem bardzo pozytywny wpływ na organizm – poprawia ogólną kondycję, pomaga się pozbyć zbędnych kilogramów i pracować nad wymarzoną sylwetką oraz usprawnia układ odpornościowy i krążeniowy. Tę formę aktywności poleca również Katarzyna Jasiewicz, autorka książki „Ciałoterapia”, i podkreśla, że bieganie to doskonałe narzędzie, ale trzeba właściwie z niego korzystać, bo w przeciwnym razie efekt może być zupełnie odwrotny. Po intensywnym treningu bez przygotowania można się nabawić poważnych kontuzji.
  • Fitness na trampolinach
    Mięśnie dna miednicy, podobnie jak inne mięśnie w naszym ciele, aby wykonywać swoją funkcję prawidłowo, muszą być sprawne, czyli z jednej strony silne, a z drugiej elastyczne. Dysfunkcją jest więc zarówno nadmierne ich osłabienie, jak i wzmożone napięcie. Kiedy są osłabione, powodują liczne problemy związane np. z chodzeniem lub nietrzymaniem moczu. Mięśnie niećwiczone ulegają osłabieniu i powolnej degradacji, dlatego ważne jest, aby o nie odpowiednio zadbać.
  • Fitness
    Jest naprawdę bardzo niewiele przeciwwskazań do ruchu.
  • Trening
    Rozgrzewka stanowi bardzo ważną część treningu, której nie należy lekceważyć...
  • Kobieta z rowerem na plaży
    Aby być zdrowym i móc cieszyć się atrakcyjną sylwetką, nie wystarczy sama dieta – równie ważna jest aktywność fizyczna. Teoretycznie najlepszy okres na to, żeby jak najwięcej się ruszać, stanowi wiosna i lato. W praktyce jednak wiosenna pogoda bywa bardzo kapryśna, a w lecie niejednokrotnie musimy radzić sobie z falą upałów. Jak pozostać aktywnym, gdy termometry wskazują wysoką temperaturę? Jakie sporty w takiej sytuacji najlepiej wybrać?