• Cydr
    W ciągu dwóch lat sprzedaż cydru w Polsce wzrosła blisko pięciokrotnie. Butelkowany cydr można już kupić w niemal każdym supermarkecie. Coraz więcej lokali gastronomicznych decyduje się także na sprzedaż tego trunku z kija. Zwłaszcza latem cydr przez konsumentów jest wybierany częściej niż inne, bardziej kaloryczne napoje orzeźwiające, jak prosecco czy piwo.
  • Alkohol
    Zmienia się kultura picia alkoholu w Polsce. Polacy piją wprawdzie coraz więcej, ale bardziej odpowiedzialnie. Zamiast upijać się do nieprzytomności, traktują alkohol wyłącznie jako dodatek do wieczoru w towarzystwie znajomych. Wybierają też alkohole coraz lepszej jakości. Do ulubionych trunków Polaków należy piwo, w którym szukają przede wszystkim smaku, a nie mocy alkoholu.
  • Whisky
    Zapasy starej, szkockiej whisky słodowej są na wyczerpaniu. Już za 4 lata może jej zabraknąć. To zła wiadomość dla miłośników tego trunku, ale dobra dla inwestorów.
  • Vintage 1964
    Vintage 1964 to pierwsza butelka z kolekcji The Glenlivet Winchester Collection - jedynej na świecie serii rzadkich oraz cennych 50-letnich szkockich whisky typu single malt. Tak jak prawdziwe dzieło sztuki zachwyca nie tylko złocistą zawartością, ale również wyjątkową oprawą, która została stworzona z dbałością o każdy detal. Ta kolekcjonerska whisky dostępna jest już na świecie, a trzy egzemplarze trafiły właśnie do Polski.
  • Piwo
    Piwo jest najpopularniejszym napojem alkoholowym wśród Polaków. W 2013 roku wyprodukowano w Polsce jego rekordową ilość, sięgającą równo 4 000 mln l. W ciągu ostatniego roku po piwo sięgnęło 88% dorosłych Polaków, przy czym aż 22,8 miliona osób (73%) robiło to regularnie lub przynajmniej kilkukrotnie. W 2013 roku Polacy kupili w detalu i on-trade 3,82 mld l piwa za kwotę 19,3 mld zł. 47% wydatków Polaków na napoje alkoholowe przypada właśnie na piwo. 62% kupuje je w sklepach spożywczych, zaś 34% w sklepach monopolowych.
  • Whisky
    Zdecydowana większość Polaków pije whisky czystą lub z lodem. Tylko nieliczni smakosze rozcieńczają ten trunek wodą. Tymczasem to właśnie woda – zdaniem ekspertów – najpełniej wydobywa smak i aromat whisky. Niweluje też uczucie pieczenia w gardle po wypiciu drinka.
  • Whisky
    Inwestycje alternatywne przynoszą coraz więcej korzyści. Nowym sposobem na pomnażanie środków jest lokowanie funduszy w whisky, gdzie średnia stopa zwrotu z 2-letniej inwestycji wynosi obecnie 122%. Największy wzrost, bo aż o 756%, przyniosła sprzedaż butelki Macallana z 1961.
  • Whisky
    Moda na whisky trwa, wciąż jednak mało o niej wiemy. Czym kierować się, aby wybrać whisky, która będzie dopasowana do naszych upodobań? Jaka jest różnica między szkocką whisky, a irlandzką whiskey? Jak je pić? Z czym łączyć w drinkach? Z okazji trwającego do końca października Festiwalu Whisk(e)y odpowiadamy na te, często podchwytliwe, pytania.
  • Kultura picia piwa w Polsce zmienia się dynamicznie. Zaczęliśmy interesować się tym, z jakiego browaru pochodzi trunek, jaki ma skład i jak był warzony. Oceniamy smak i aromat. Nie pijemy, a degustujemy i wytwarzamy piwo w domu.
  • Ministerstwo Finansów bierze na siebie misję odwodzenia Polaków od upodobania do wysokoprocentowych alkoholi. M.in. właśnie w związku z tym podnosi akcyzę na wyroby spirytusowe. W tym samym czasie ten podatek dla piwa i wina się nie zmieni.