typowe usterki Używana Kia Cee'd II (JD): Czy warto ją kupić? Oto usterki, opinie, eksploatacja Od debiutu drugiej generacji koreańskiego kompaktu minęło już ponad 10 lat, więc mamy do czynienia z modelem już całkiem nieźle zadomowionym na rynku wtórnym. Wybór egzemplarzy okazuje się duży, opinie użytkowników przeważnie są pochlebne, a ceny na tle rywali – akceptowalne. Ale czy Cee'd II ma jakieś słabe punkty? Ma, ale jest ich nieprzesadnie dużo, poza tym w większości przypadków trudno mówić o jakichś poważnych wtopach. A jaki silnik wybrać? Mechanik ostrzega: Tego unikaj, a silnik Diesla posłuży długo i szczęśliwie Silniki Diesla nie mają ostatnio dobrej prasy (ani passy), ale fakty są takie, że na rynku wtórnym ten rodzaj napędu wciąż trzyma się mocno. Atrakcyjne okazuje się spalanie, no i przyjemność z jazdy (wysoki moment obrotowy) też zazwyczaj jest co najmniej przyzwoita. Poniższe rady dotyczące eksploatacji diesli powinny więc zainteresować nie tylko aktualnych użytkowników tego napędu, ale i przyszłych kupujących… Używany Seat Leon III kusi nie tylko ceną. Co psuje się w bliźniaku Golfa? Seat Leon III to jedna z bardziej interesujących propozycji wśród względnie młodych aut kompaktowych. Bo ma sporo wspólnego z Golfem, ale nim nie jest. Bo ma nieco "młodzieżowy" charakter, ale okazuje się przy tym autem znacznie lepiej wyważonym niż bezsensownie twardy poprzednik. Bo się nie psuje? No, to właśnie chcemy wiedzieć. Na przykładzie kilkuletniego egzemplarza z przebiegiem nieco ponad 170 tys. km sprawdzamy więc, jak hiszpańsko-niemiecka mieszanka genów znosi próbę czasu… Reklama Używane BMW serii 3: na tego diesla uważaj. Jaki silnik wybrać? BMW serii 3 E9X (90-93) to – mimo upływu lat – wciąż jeden z ulubionych używanych samochodów polskich kierowców. Jaki silnik wybrać, a od którego trzymać się z dala? Oto krótki poradnik przedzakupowy Oto najlepsze auta w cenie do 25 tys. zł! Nie tylko Audi, BMW czy Lancia... Audi A3 czy BMW serii 1? A może stylowa Lancia Delta lub Volvo C30? Jednak Mercedes? Nie da się ukryć, że kompakty tzw. segmentu premium cieszą się dużym wzięciem na rynku wtórnym. W wielu wypadkach ten szał ma nawet racjonalne uzasadnienie, bo za ułamek ceny wyjściowej dostajemy auto, na którego widok sąsiadowi powinno – w teorii – zbieleć oko, na dodatek nieco częściej niż w przypadku "pospolitych" aut możemy liczyć na bogatą specyfikację i ciekawe silniki. Wady? Też są. Wśród nich między innymi taka, że szukając auta premium, dziwnym trafem, wyjątkowo łatwo nadziać się na minę. Ale warto szukać, bo w tym wypadku zalety jednak zdecydowanie przeważają nad wadami… Reklama Alfa Romeo 159 lepsza niż BMW? Sprawdzamy auto z ogłoszenia Polacy uwielbiają marki niemieckie, uwielbiają też premium w dobrej cenie, ale jest i spora grupa takich kupujących, którzy chcą mieć jednak coś innego. Na przykład coś japońskiego, francuskiego koreańskiego lub włoskiego. I bardzo dobrze, wszak nie samym Audi czy BMW człowiek żyje – sprawdźmy więc, czy w cenie sensownego BMW serii 3 E90 da się kupić ładną Alfę Romeo 159, bo mimo upływu lat to przecież nadal jeden z ładniejszych modeli klasy średniej. Warto ryzykować? Używane BMW serii 5 (F10/11) nowym hitem w Polsce. Cena? Niech koszty cię nie zaskoczą! W życiu pewne są tylko nieliczne rzeczy, a wśród nich przede wszystkim ta – Polacy kochają używane BMW. A już zwłaszcza "trójki" i "piątki". Tym razem weźmiemy więc pod lupę serię 5 typu F10/11 (2010-17), która powoli, acz dość zdecydowanie przejmuje pałeczkę od nieco już podstarzałego (ale wciąż popularnego) E60/61. Czy jednak warto szukać nowszego modelu? Co się w nim psuje? Wydatki będą duże czy... bardzo duże? Sprawdzamy to wszystko na przykładzie 525d xDrive z 2013 r. Suzuki pokazało klasę, Tesla bije Renault! Oto najlepsze i najgorsze auta Suzuki Ignis i Vitara to dwa modele japońskiej marki w czołówce najnowszego rankingu ADAC. Jeszcze większą sensacją jest to, że w tym roku, po raz pierwszy w historii, do raportu dostały się samochody elektryczne. Jak wypadły? Czy psują się rzadziej niż auta spalinowe? Co jest główną przyczyną ich problemów? No i czy Tesla pokona Renault Zoe? Sprawdzamy! Czy warto kupić Mazdę z TAKIM przebiegiem? Sprawdzamy SUV-a z ogłoszenia Pani Julia szuka używanego auta za ok. 60 tys. zł, bo akurat sprzedała swojego Chevroleta Aveo. Wytyczne są proste: nowy zakup ma być czymś, co pomieści jej psa i dwa koty, musi też mieć napęd na obie osie i przyzwoity prześwit. No i najlepiej, żeby się zanadto nie psuł. Również myślicie o jakimś japońskim SUV-ie? Właśnie. To może 9-letnia Mazda CX-5 z niewysokim przebiegiem? W komisie sprawdzimy, czy dany egzemplarz będzie wart zakupu… Używana Dacia Duster II zaskoczy nie tylko ceną. Co psuje się w tym SUV-ie? Dacia Duster II długo była w Polscenumerem jeden jeśli chodzi o klientów indywidualnych. Kupujący mieli kilka powodów do tego, by walić do salonów Dacii drzwiami i oknami: atrakcyjne ceny, mało skomplikowana budowa oraz przyjazne koszty utrzymania. No i brak większości wad poprzednika. Dla niektórych równie ważne było też to, że Dacia zostawiła w ofercie napęd 4x4. Ale czy po czasie wszystko w modelu Duster II też wygląda tak pięknie? Sprawdzimy na przykładzie 5-letniego egzemplarza! Reklama następna Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej