• Roszponka
    Znana z baśni o księżniczce Roszpunce, rzeczywiście jest istną księżniczką wśród warzyw. Zielona, pełna witaminy C i żelaza, jest idealnym źródłem zdrowia i uzupełnieniem jadłospisu, szczególnie zimą i podczas wiosennego przesilenia. Odpowiednio podana, mile połechce również podniebienie… Oto wszystko, co warto wiedzieć o roszponce.
  • Zacznj dzień z jajem!
    Jajko na śniadanie to dość powszechna poranna praktyka. Jak przekonują naukowcy ma ona swoje uzasadnienie. Proteiny zawarte w jajkach dodają energii i bardziej efektywnie pobudzają ciało.
  • Jak jeść na zdrowie?
    Niezwykle istotnym elementem dobrze zbilansowanej diety jest obecność odpowiednich składników odżywczych w pożywieniu. To od nich bezpośrednio zależy stan naszego zdrowia. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny realizuje projekt badawczy, którego celem jest opracowanie metody produkcji prozdrowotnych dodatków funkcjonalnych do żywności. Dzięki nim branża spożywcza wzbogaci swoje produkty o substancje niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
  • Oto wartości odżywcze i zdrowotne właściwości cukinii
    Jest nie tylko pyszna, delikatna i wszechstronna w letnim menu. Cukinii nie doceniamy z innej strony. To warzywo jest bogatym źródłem cennych wartości odżywczych, ma też specyficzne prozdrowotne właściwości.
  • Jaka powinna byś dieta przyszłej mamy?
    Ciąża to wyjątkowo ważny okres w życiu każdej kobiety. Zmienia się wówczas zarówno ciało przyszłej mamy, jak i jej samopoczucie. Kluczową rolę w czasie tych 9 miesięcy odgrywa dieta – posiłki i napoje spożywane w trakcie ciąży mają znaczący wpływ na rozwój dziecka. W jaki sposób ułożyć jadłospis, by jadła dla dwojga, nie za dwoje? By był on zdrowy zarówno dla kobiety spodziewającej się dziecka, jak i jej pociechy?
  • Jakie są najzdrowsze źródła białka w diecie?
    Białko. Niezbędne jako budulec rozwijającego się organizmu malca. Jak poprzez dietę zaspokoić jego zapotrzebowanie? Wyjaśnia doradca żywieniowy.
  • Nie wszystkie produkty zbozowe zapewnią dziecku tyle samo energii
    Kasza, ryż, przeróżne wypieki, no i oczywiście – pieczywo. Produkty zbożowe to podstawa naszej diety. Nie wszystkie są równie zdrowe dla rozwijającego się organizmu przedszkolaka. Po które sięgać? Oto, co zaleca doradca żywieniowy.
  • Frutarianizm nie jest najbardziej restrykcyjną ze znanych diet
    Wegetarianizm ma wielu przeciwników, a przecież istnieją znacznie bardziej restrykcyjne diety. Czy kobiety w ciąży mogą być wegetariankami? A dzieci szkolne? Dlaczego żelki nie są „wege” i ile kroków dzieli frutarianin od spożywania energii słońca? Agnieszka Piskała, Specjalista ds. Żywienia z Nestlé Polska, wyjaśnia żywieniowe subtelności tych ciekawych diet.
  • Sztuka jedzenia przekąsek - warto ją opanować
    Smakuje, jest pod ręką i… jest niezdrowe. Przekąski kojarzą nam się z dietetycznym grzechem: czymś przyjemnym, lecz nie służącym naszej figurze i kondycji. Tymczasem opanowanie sztuki jedzenia przekąsek może wręcz wspomóc naszą dietę.
  • Liczysz kalorie? Dbasz o szczupłą sylwetkę? Uważaj na zabójców twojej diety! Te na pozór niewinne smakołyki, nawet w małych ilościach, potrafią zrujnować wszystkie wysiłki. Niektóre z tych zdradliwych produktów są nieodłączną częścią naszej diety! Czego unikać? Oto 10 rzeczy, których musisz się wystrzegać podczas odchudzania.