• Sok z wiśni
    Sezon na owoce w pełni! O tym, dlaczego warto jeść wiśnie, opowiedziała coach zdrowia Agnieszka Cegielska.
  • Cynamon
    Cynamon to powszechnie stosowana przyprawa. Ma wiele pozytywnych właściwości.
  • Dłonie
    Jakie są przyczyny niedoborów żelaza w organizmie?
  • Produkty zawierające żelazo
    Żelazo jest jednym ze składników mineralnych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania człowieka. Nasze organy nie potrafią go produkować, dlatego niezwykle ważne jest to, by dostarczać go sobie w pożywieniu w odpowiedniej ilości. Jest składnikiem hemoglobiny (we krwi) i mioglobiny (w mięśniach) i bierze udział w transportowaniu i magazynowaniu tlenu. Jakie produkty zawierają najwięcej żelaza?
  • Pieczarki
    Pieczarki są dostępne przez cały rok, dzięki czemu ich dobrodziejstwo mamy na wyciągnięcie ręki. Grzyby bogate są w minerały, takie jak: potas, fosfor, miedź i selen, magnez, żelazo oraz cynk. 100 g pieczarek to zaledwie 20 kalorii. Regularne spożywanie tych grzybów znacznie poprawia pamięć i zdolność skupiania się. Dlaczego jeszcze warto je jeść?
  • Prof. Jan Lubiński
    Optymalne stężenie selenu, żelaza czy cynku może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka – wynika z prac prowadzonych na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. W sierpniu lekarze zakończyli kolejny etap badań nad poziomem mikro- oraz makroelementów i zależnym od nich ryzykiem wystąpienia choroby nowotworowej.
  • Szpinak
    Czas zatrzeć przykre wspomnienia z dzieciństwa, kiedy to szpinak był większości niesmaczną, zieloną papką. Tak naprawdę ma wiele właściwości odżywczych, jest bogaty w antyoksydanty, żelazo i kwas foliowy. Sprawdźcie dlaczego warto na długo wprowadzić go do swojej diety.
  • Mięso na grillu
    Nie bójmy się jeść mięsa! Zawiera mnóstwo białka i żelaza, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wybierajmy białe, gdyż jest chudsze i zawiera mniej cholesterolu. O czym powinniśmy jeszcze pamiętać?
  • Pokrzywa
    To nie jest zwyczajny chwast, lecz zioło o silnych właściwościach prozdrowotnych. Jeśli zbierzesz je z łąk z dala od ulic, możesz przygotować pożywną sałatkę.
  • Kasza
    20 proc. osób w wieku 15-23 lata włącza kaszę do swojego menu zaledwie raz na pół roku. Dużo większą popularnością ten produkt cieszy się u Polaków po pięćdziesiątce. Na ich stołach pojawia się ona średnio dwa razy w tygodniu. Dietetycy tłumaczą, że kasza jest fundamentem zdrowej, zbilansowanej diety i powinno się ją często spożywać.