• Kapsułki z omega-3
    Coraz więcej mówi się o wpływie diety bogatej w rybi tłuszcz na rozwój dziecka w życiu płodowym. Obiegowa opinia głosi, że kwasy tłuszczowe omega-3 zwiększają inteligencję takiego malucha. Najnowsze badania sugerują jednak, że wcale tak nie jest. Pokazują za to inną interesującą właściwość rybiego tłuszczu.
  • Grillowany łosoś z warzywami
    Dr Lucilla Titta to specjalistka w dziedzinie żywienia i koordynatorka projektu SmartFood w Europejskim Instytucie Onkologicznym w Mediolanie, która wspólnie z dziennikarką Elianą Liotta - napisała książkę "Dieta Smartfood".
  • Kuchnia azjatycka
    - Proponowałabym oczyścić swój organizm po okresie zimowym - podkreśliła dietetyk. Jak to zrobić? Powiedziała o tym w "Dzień Dobry TVN" Aneta Łańcuchowska.
  • Trening w domu
    - Przede wszystkim nie możemy wyjść na trening na czczo - powiedziała dietetyk Justyna Mizera. Kiedy możemy wypić jedynie kawę z olejem kokosowym, a kiedy powinniśmy przygotować sobie koktajl dostarczający węglowodany i tłuszcze?
  • ryby
    Białko to podstawowy element budulcowy organizmu, szczególnie ważny dla ludzi chcących poprawić sylwetkę. Aby dieta była zbilansowana, posiłki w niej powinny składać się z węglowodanów, białka i tłuszczu. Najwięcej znajdziemy go w mięsie i rybach. Jednak białko to nie tylko drób, wołowina czy wieprzowina.
  • Owoce i warzywa w koszu
    Warzywa i owoce w swoim składzie mają wiele cennych składników. Zgodnie z zasadami zdrowego żywienia powinno się jeść pięć porcji warzyw dziennie. Produkty te jak na wysoką wartość odżywczą są stosunkowo niskokaloryczne. Owoce mają cukrów prostych, takich jak fruktoza i glukoza. Dlatego należy graniczyć ich spożycie do 1-2 sztuk dziennie.
  • Smażenie
    Nie od dziś wiadomo, że jednym z podstawowych czynników wpływających na stan naszego zdrowia jest właściwe odżywianie. Już 2500 lat temu Hipokrates stwierdził, że „człowiek rodzi się zdrowy, a wszystkie choroby przychodzą do niego przez usta z pożywienia”. Do samodzielnego przygotowywania zdrowych, smacznych i różnorodnych posiłków potrzebne są zdolności kulinarne, wiedza z zakresu dietetyki i przede wszystkim czas, którego tak bardzo nam dziś brakuje.
  • Siemię lniane
    Siemię lniane to małe, niepozornie wyglądające ziarenka, które zawierają więcej kwasów omega niż ryby i tran. Pozytywnie wpływają na wygląd włosów i paznokci, wspomagają prawidłowe funkcjonowanie dróg rodnych i utrzymują wzrok w dobrej kondycji. Jakie jeszcze ma zalety?
  • Boczniaki
    Wyjaśnił to w "Dzień Dobry TVN" Mikołaj Rey, poszukiwacz smaków. - Mają bardzo dużo zastosowań kulinarnych - powiedział Rey. - Boczniak przypomina mięso - dodał. Jakie wybierać boczniaki, aby były najsmaczniejsze?
  • Zupa pomidorowa
    - Człowiek jest taki, jak je, pije, wie i myśli - twierdzi alergolog Danuta Myłek. Zgodnie z tą dewizą pani doktor w towarzystwie dyplomowanego coacha zdrowia Agnieszki Cegielskiej przygotowała potrawy korzystnie wpływające na stan naszego ciała i ducha.