• Borówki
    Zaczyna się sezon na pyszne borówki. Jakie mają właściwości? Działają jak antybiotyk, odtruwają, regulują trawienie, przeciwdziałają anemii, zapobiegają miażdżycy, poprawiają wzrok, opóźniają procesy starzenia. Są doskonałym źródłem witamin i minerałów. Zawierają: potas, fosfor, magnez, wapń, sód, żelazo oraz witaminy A.
  • Kobieta pije smoothie
    Nitkujesz, szczotkujesz, płuczesz i wybielasz. Do tego regularnie chodzisz do dentysty, unikasz kawy i papierosów, a jednak twoje zęby wciąż nie wyglądają idealnie? Nawet nie podejrzewasz, gdzie kryje się problem.
  • Owoce późnego lata
    Szczególnie zdrowe są świeże owoce i warzywa o intensywnych barwach. Kolorowe rzodkiewki, papryki, truskawki czy borówki zapewniają nam najwięcej składników odżywczych – powiedziała dietetyk i technolog żywienia Urszula Bulanda.
  • Jabłka
    Chociaż istnieją ogólne, uniwersalne zasady dotyczące zbilansowanej diety, skład naszego codziennego menu należy dostosować również do wieku, płci, stopnia aktywności fizycznej czy stanu zdrowia. Seniorzy, których organizmy pracują już w nieco inny sposób niż przed laty, z pewnością powinni zwracać szczególną uwagę na spożywane produkty. Niestety, wielu starszych ludzi nie jest świadomych tego, jak duży wpływ na stan ich zdrowia i komfort życia ma odpowiednie odżywianie.
  • Sałatka jarzynowa
    Zmniejszenie kaloryczności potraw wcale nie jest trudne. Wymaga tylko wprowadzenia tych kilku nieskomplikowanych zasad.
  • Orzechy makadamia
    Taka prosta zmiana - zamiast kawałka mięsa garść orzechów - a zysk wielki. Jak wynika z najnowszych badań, dzięki takiej modyfikacji diety można zmniejszyć ryzyko przedwczesnej śmierci nawet o 17 proc.
  • Kobieta przy stole
    Przygotowania do ciąży często wymagają zmiany diety, odstawienia używek i uregulowania masy ciała, warto przy tym wspomóc się kwasami Omega-3. Dlaczego są także ważne w staraniach o dziecko?
  • Czarne porzeczki
    - To jest nasz superowoc - powiedziała o czarnej porzeczce w kuchni coach zdrowego odżywiania Agnieszka Cegielska.
  • Jedz dla zdrowia
    Nie tylko fit dieta to dobry powód, aby sięgnąć po nowalijki. Wiele z pojawiających się i latem warzyw oraz owoców ma prozdrowotne działanie także dla zdrowia zębów i dziąseł. Duża w tym zasługa m.in. znajdujących się w nich mikro- i makroelementów, a także właściwości myjących, jakie mają warzywa i owoce w surowej postaci. Co warto jeść w DUŻYCH ilościach?
  • 1. Jesz za rzadko
    Zamiast się załamywać, zobacz, czy nie masz na sumieniu błędów, które często popełniamy w czasie odchudzania.