Oglądanie esportu staje się coraz bardziej popularne w Polsce. Najnowsze dane pokazują, że wirtualne rozgrywki ogląda już tyle samo ludzi, ilu śledzi zmagania Ekstraklasy.
E-sport do swojego rozwoju nie potrzebuje sportu tradycyjnego, a on nie
jest dla nas zagrożeniem. Jest na odwrót. Tworzymy Eligę, ligę drużyn
e-sportowych, która na razie tworzy osiem drużyn. Próbowaliśmy rozmawiać
z jednym z najważniejszym klubów piłkarskich w Polsce, by działać pod
jego marką. Ale okazało się, że działacze jeszcze nie rozumieją rynku
e-sportu - mówi z rozmowie z Magdaleną Rigamonti, Viktor Wanli, założyciel i prezes firmy Kinguin.
"Zawodowi gracze komputerowi mają podpisane kontrakty ze swoją drużyną i otrzymują comiesięczną pensję za to, że reprezentują jej barwy. Oprócz tego wygrywają nagrody na turniejach. Dodatkowo trzeba uwzględnić dochody ze źródeł reklamowych oraz ze streamowania". Z Maciejem Sawickim komentatorem meczów komputerowych i znawcą e-sportu rozmawiamy o rozwoju branży i możliwościach zarabiania na graniu w gry komputerowe.