• Tabletki na dłoni
    Korzystanie z suplementów diety stało się powszechne. Polacy przyjmują je w nadmiarze, bez konsultacji z lekarzem – alarmuje Porozumienie Pracodawców Ochrony Zdrowia. Eksperci przypominają, że najzdrowsze jest wyrównywanie niedoborów pokarmowych właściwą dietą.
  • Kobieta trzyma się za serce
    Magnez jest bardzo ważny w diecie każdego człowieka. Jego dzienne zapotrzebowanie to ok. 350 mg dla mężczyzn i 280 mg dla kobiet.
  • Piękne zęby
    Szkliwo to najtwardsza i najbardziej zmineralizowana tkanka w ludzkim ciele. Od jego kondycji zależy m.in., czy rozwinie się kamień nazębny, próchnica lub erozja. Fluor to jednak nie jedyny sposób na mocne szkliwo. Jak naturalnie zremineralizować zęby i zapobiec próchnicy?
  • czekolada
    12 kwietnia to Międzynarodowy Dzień Czekolady! Dziś bez wyrzutów sumienia można pozwolić sobie na ukochaną słodycz. Czekolada to przecież nic innego jak połączenie przyjemności płynącej ze smaku oraz jej korzystnego działania na organizm. Jej jedzenie dobroczynnie wpływa też na system nerwowy. Oto 6 powodów, dla których jeszcze bardziej ją pokochasz!
  • Grillowany łosoś z warzywami
    Osoby, które mają odpowiedni poziom magnezu, rzadziej doświadczają udaru, cukrzycy i chorób serca.
  • Pieczarki
    Pieczarki są dostępne przez cały rok, dzięki czemu ich dobrodziejstwo mamy na wyciągnięcie ręki. Grzyby bogate są w minerały, takie jak: potas, fosfor, miedź i selen, magnez, żelazo oraz cynk. 100 g pieczarek to zaledwie 20 kalorii. Regularne spożywanie tych grzybów znacznie poprawia pamięć i zdolność skupiania się. Dlaczego jeszcze warto je jeść?
  • Ból łydki
    Bolesne skurcze mięśni nóg to powszechna dolegliwość, która może pojawić się u każdego z nas. Ich przyczyną jest na przykład nadmierny wysiłek fizyczny, nieprawidłowe siedzenie, niedobór soli i minerałów. Skurcze atakują nagle, trwają od kliku sekund do kilku minut, ale powoduję ból i duży dyskomfort, dlatego warto poznać kilka sposobów na tę uciążliwą dolegliwość.
  • Kawa inka
    Niektórzy nie wyobrażają sobie poranka bez aromatycznej kawy. Niestety, kofeina ma właściwości uzależniające, a poza tym może powodować kłopoty żołądkowe. Może warto byłoby zastąpić tradycyjną małą czarną kawą zbożową? Jest ona łatwo dostępna, niedroga, a poza tym bardzo zdrowa.
  • Migdały
    Magnez dla uczących się, pracujących, kobiet w ciąży, pijących kawę – półki apteczne aż uginają się od różnych preparatów zawierających ten ważny pierwiastek. Czy jednak łykanie tabletek to rzeczywiście dobry pomysł? Doskonale wiemy, że składniki odżywcze najlepiej wchłaniają się z pożywienia. Sprawdźmy, jakie produkty zawierają najwięcej magnezu.
  • Kakao i czekolada
    Drganie powiek, problemy z koncentracją, wypadanie włosów – to niektóre objawy braku magnezu w organizmie. Potrzebujesz odpowiedniej diety.