• Bombka z centymetrem
    Agata Ziemnicka-Łaska doradziła w "Dzień Dobry TVN", jak jeść w święta, aby nie przytyć oraz się nie rozchorować. Psycholog wyjaśniła, na czym polega dobra strategia układania menu. - Lepiej sobie pozwolić na pół kilograma więcej i cieszyć się z tego, niż się katować - skomentowała dietetyk.
  • Świąteczny obiad
    Okres świąteczny to czas, którego obawiają się wszystkie osoby dbające o figurę. Nawet, jeśli na co dzień udaje nam się przestrzegać zasad racjonalnej diety i trzymać kalorie pod kontrolą, teraz silna wola będzie wystawiona na poważną próbę. Jak zatem pójść ze Świętami na kompromis i nie zniweczyć efektów racjonalnej diety? Oto 5 porad dietetyka.
  • Dieta po świętach
    Dla osób, które ze względu na schorzenia powinny ograniczać niektóre produkty w swojej diecie, święta wydają się koszmarem, ale nie powinny się tym stresować. Osoby na diecie bezglutenowej mogą zwykłe mąki zastąpić kukurydzianą czy gryczaną, a diabetycy ograniczać potrawy podnoszące cukier - radzi dietetyk dr n. med. Daria Domańska-Senderowska.
  • Karp
    Karpia jada się głównie w Boże Narodzenie. Kiedy ta ryba trafiła na polskie stoły? Skąd się bierze jego mulisty posmak? Jak wybrać idealnego karpia?
  • Barszczyk z pasztecikami
    Niełatwo oprzeć się świątecznym potrawom. Bożonarodzeniowe biesiadowanie często zostawia po sobie ślad, a są nim zbędne kilogramy. Poznaj sposoby na to, aby jeść ze smakiem podczas zbliżających się świąt.
  • Prezenty dla odchudzających się
    Dla partnerki, męża, teściowej, ale i siostrzeńców czy bratanków, którzy przesadzili w ostatnim czasie z jedzeniem hamburgerów. Jest kilka takich prezentów, które uszczęśliwią osoby wiecznie odchudzające się, jak i te, które chcą w karnawale zachwycać nienaganną figurą.
  • Łosoś
    Jak jeść zdrowo kiedy tradycyjne świąteczne menu obfituje w tłuszcze? Wbrew pozorom recepta tkwi nie tylko w umiarze.
  • Święta na stole
    Jogurt zamiast śmietany, jak najmniej mąki, pieczenie zamiast smażenia i ziołowe herbatki do popijania - dzięki takim sposobom po świętach nie odczujemy skutków kilkudniowego objadania się.
  • Waga na święta
    Piękna figura, czy od dawna pielęgnowany zdrowy tryb życia mogą czuć się zagrożone nadciągającymi Świętami, które tradycyjnie kojarzą się nie tylko z beztroską i wypoczynkiem, ale też z długimi godzinami spędzonymi przy stole. Na szczęście można to pogodzić z unikaniem zbędnych kilogramów. Oto kilka wskazówek dietetyka.
  • Bakalie
    Wigilijny kompot, świąteczny keks, piernik czy makowiec nie obejdą się bez bakalii. Migdały, orzechy, rodzynki oraz suszone owoce choć bardzo kaloryczne, dostarczają organizmowi wiele potrzebnych składników odżywczych.