• Mąka
    Choroba Hashimoto czyli przewlekłe limfocytarne zapalenie tarczycy należy do najczęstszych schorzeń autoimmunizacyjnych tarczycy i jest główną przyczyną niedoczynności tarczycy we wszystkich grupach wiekowych. Jednym z największych problemów w chorobie Hashimoto jest postępujący przyrost masy ciała, pomimo stosowanego leczenia i diety. Czy można temu zapobiec?
  • Kobieta je owoce
    Kobiety, które codziennie jedzą dużo warzyw i owoców są mniej narażone na zachorowanie na nowotwór piersi, szczególnie na jego agresywną postać – wskazuje obszerne badanie. Szczególnie pomocne okazują się rośliny z rodziny kapustowatych, np. brokuł, a także żółte i pomarańczowe warzywa.
  • kiełbasa
    Chcesz zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi? Unikaj wysoko przetworzonych dań mięsnych. Kiełbasy, szynki, boczki i pasztety powinny wypaść z naszej diety lub gościć w niej bardzo rzadko – uważa badaczka ze Stanów Zjednoczonych.
  • Dieta na zdrowie - co jeść w czasie grypy?
    Grypę leczy się jedynie objawowo, łagodząc dolegliwości. Do tego dochodzi odpoczynek i odpowiednia dieta. Warto zadbać, by podczas choroby codzienne menu obfitowało w pożywne posiłki, dzięki którym szybciej wrócisz do zdrowia. Oto, czego nie powinno w nich zabraknąć.
  • Pizza
    Czy kawałek pizzy ma więcej wartości odżywczych od płatków śniadaniowych?
  • Zdrowy ryż brązowy
    To prawda, gotuje się go dłużej niż ryż biały. Ale warto poczekać, bo jest bardziej pożywny i dużo zdrowszy.
  • dieta śródziemnomorska
    Cierpisz na bezsenność, niespokojnie śpisz, w ciągu nocy wiele razy się wybudzasz? Nic dziwnego, że rano jesteś zmęczony i trudno ci normalnie funkcjonować. Możesz to zmienić, modyfikując codzienną dietę. Są pyszne dania, które zapewnią ci spokojny sen.
  • Dieta - kanapka
    Długotrwała dieta z niską i bardzo niską zawartością węglowodanów (poniżej 215 g na dobę) stosowana przez długi czas (powyżej 6 lat) jest niekorzystna dla zdrowia i skraca życia – wykazały badania prof. Macieja Banacha i jego zespołu.
  • Biegaczka
    Po treningu kluczowe jest zjedzenie wartościowego posiłku. Ważne są węglowodany i białka. Służy to regeneracji mięśni oraz odbudowaniu zapasów glikogenu i energii. Co ważne, wszystkie składniki odżywcze szybko wchłoną się do zmęczonego organizmu. Nie będzie on odkładał posiłku w postaci tkanki tłuszczowej.
  • Kalafior dla cukrzyka
    Dietetycy najczęściej zachwalają intensywnie kolorowe warzywa i owoce: bakłażany, szpinak, pomidory. Tymczasem także te białe skrywają masę prozdrowotnych właściwości.