• Jogurt z borówkami
    Badania wykazały, że osoby, które jedzą śniadanie, są mniej zagrożone chorobami układu krążenia i cukrzycą niż te, które pomijają ten posiłek.
  • Tofu
    Dobrym dietetycznym zamiennikiem są także rośliny strączkowe. Ważne by stek czy schabowy jak najrzadziej pojawiał się na twoim talerzu. A jak jest z drobiem?
  • Jogurt naturalny z płatkami
    Chrupiące płatki z dodatkiem owoców i bakalii to uniwersalna mieszanka dla wszystkich, nawet dla osób na restrykcyjnych dietach. Musli może jednak także służyć konkretnym celom dietetycznym. Sekret tkwi w umiejętnym dobieraniu składników.
  • Soczewica, fasola, kasza
    Specjaliści przypominają, że zbilansowana dieta zapobiega wielu chorobom cywilizacyjnym, między innymi cukrzycy. Podstawą prawidłowego odżywiania są kasze, chleb razowy i warzywa.
  • Kobieta je jogurt z malinami
    Teoretycznie wszyscy wiedzą o tym, że aktywny tryb życia, unikanie stresu i dobrze zbilansowana dieta to doskonały przepis na zdrowie. W praktyce jednak nie wygląda to tak optymistycznie. Nowotwory, choroby układu krążenia, otyłość, cukrzyca, osteoporoza – to tylko część chorób dietozależnych, czyli takich, których przyczyną są niezdrowe nawyki żywieniowe.
  • Owoce i glukometr
    Picie gorzkiej herbaty, ciągłe odmawianie deserów i jedzenie niesmacznych dań - tak wielu z nas kojarzy dietę cukrzyka. Nie wszyscy jednak wiedzą, że posiłki diabetyka to nie tylko pasmo wyrzeczeń, ale i odpowiednio dobrane produkty. Jakie? Na to pytanie odpowiadają twórcy aplikacji mobilnej dla cukrzyków Diabetee.
  • Orzechy włoskie
    Kanadyjscy naukowcy przeanalizowali dane z 12 badań klinicznych. Zaobserwowali, że tylko dwie porcje orzechów dziennie pomaga obniżyć i ustabilizować poziom cukru we krwi u osób chorych na cukrzycę typu 2.
  • Śniadanie
    Dwa małe posiłki dziennie i można skuteczniej walczyć z cukrzycą. Do takich wniosków doszli na podstawie wstępnych eksperymentów badacze z Czech.