• kiełbasa
    Chcesz zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi? Unikaj wysoko przetworzonych dań mięsnych. Kiełbasy, szynki, boczki i pasztety powinny wypaść z naszej diety lub gościć w niej bardzo rzadko – uważa badaczka ze Stanów Zjednoczonych.
  • Dieta - kanapka
    Długotrwała dieta z niską i bardzo niską zawartością węglowodanów (poniżej 215 g na dobę) stosowana przez długi czas (powyżej 6 lat) jest niekorzystna dla zdrowia i skraca życia – wykazały badania prof. Macieja Banacha i jego zespołu.
  • Stek
    Ile mięsa powinniśmy jeść w tygodniu? Czym można zastąpić mięso w diecie?
  • Zielone warzywa kapustne
    Jak przygotować się na przejście z diety mięsnej na dietę wegetariańską?
  • Ciecierzyca i pomidory
    Ciecierzyca to inaczej cieciorka lub groch włoski. Należy do grupy roślin strączkowych i ma liczne właściwości zdrowotne. Jest doskonałym źródłem białka i posiada znaczne ilości wszystkich niezbędnych aminokwasów, dlatego może zastępować mięso.
  • Orzechy makadamia
    Taka prosta zmiana - zamiast kawałka mięsa garść orzechów - a zysk wielki. Jak wynika z najnowszych badań, dzięki takiej modyfikacji diety można zmniejszyć ryzyko przedwczesnej śmierci nawet o 17 proc.
  • ryby
    Białko to podstawowy element budulcowy organizmu, szczególnie ważny dla ludzi chcących poprawić sylwetkę. Aby dieta była zbilansowana, posiłki w niej powinny składać się z węglowodanów, białka i tłuszczu. Najwięcej znajdziemy go w mięsie i rybach. Jednak białko to nie tylko drób, wołowina czy wieprzowina.
  • Boczniaki
    Wyjaśnił to w "Dzień Dobry TVN" Mikołaj Rey, poszukiwacz smaków. - Mają bardzo dużo zastosowań kulinarnych - powiedział Rey. - Boczniak przypomina mięso - dodał. Jakie wybierać boczniaki, aby były najsmaczniejsze?
  • Surowe mięso
    Przy gotowaniu poszczególnych potraw z wołowiny warto zwrócić uwagę na dobór rodzaju mięsa. Inna część z tuszy świetnie nada się na gulasz, a inna na potrawy smażone. Oto krótki przewodnik po częściach mięsa wołowego.
  • Zielone warzywa liściaste źródłem cennego żelaza
    Zrezygnuj z mięsa choć jeden dzień w roku! To nie przypadek, że na datę obchodów Dnia Bez Mięsa wybrano 20 marca. To dzień poprzedzający kalendarzową wiosnę, a wiosna to najlepszy czas w roku na reformę diety poprzez wzbogacenie jej o świeże warzywa i owoce.