• Dziecko je lizaka
    Słodycze są źródłem bezwartościowych kalorii i szkodzą zdrowiu, zwłaszcza najmłodszych dzieci – przekonuje ekspert żywieniowy programu edukacyjnego „1000 pierwszych dni dla zdrowia” Anna Sobolewska-Wawro. Dlatego lepiej nie dodawać ich do świątecznych prezentów.
  • Dziewczynka pije sok
    Maluchy przepadają za sokami i wolą je pić zamiast wody. Czy to zdrowe?
  • Niemowlę je posiłek
    Aż 61 proc. niemowląt przed 5. miesiącem życia jest źle karmionych, ponieważ ma niewłaściwie, niezgodnie z zaleceniami rozszerzoną dietę – zaalarmowali eksperci, powołując się na najnowsze ogólnopolskie badania.
  • Rodzic podaje dziecku wodę
    Wiele dzieci nie jest odpowiednio nawodnionych, a jeśli wypijają płyny, to często są one niewłaściwe – alarmują specjaliści. Zaledwie 35 proc. matek maluchów w wieku 6-8 lat wie, ile ich pociechy powinny wypijać wody i innych płynów – wykazał sondaż TNS Polska.
  • Dziecko prezentuje mięśnie
    U dzieci szkolnych objętych przez dwa lata szwajcarsko-polskim programem edukacyjnym „Zachowaj równowagę” otyłość zmniejszyła się o 1 punkt procentowy - poinformował dyrektor Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie prof. Mirosław Jarosz.
  • Dzieci jedzą warzywa
    Co powinny jeść dzieci, a których produktów żywieniowych unikać? Jak nauczyć całą rodzinę zdrowych nawyków żywieniowych?
  • Dieta dziecka
    Dlaczego tak ważne jest pięć porcji warzyw i owoców w codziennej diecie dzieci? – odpowiada dr Aneta Górska-Kot, Ordynator Oddziału Pediatrii w Szpitalu Dziecięcym przy ul. Niekłańskiej w Warszawie
  • Dziewczyna jedząca zupę
    Od 1 września ma zacząć obowiązywać ustawa, która zakazuje śmieciowego jedzenia w sklepikach szkolnych. Tymczasem, dzieci i młodzież bardzo często nie potrafią rozpoznać zdrowego posiłku.
  • Karmienie piersią
    Kobietom planującym ciążę, spodziewającym się dziecka, młodym mamom karmiącym piersią zaleca się regularne spożywanie kaszy. Produkt ten powinien się znaleźć również w diecie niemowlaków i starszych maluchów. Specjalista ds. żywienia Katarzyna Foszner – ekspert kampanii „Lubię kaszę”, a prywatnie mama, radzi, o których rodzajach kaszy należy szczególnie pamiętać i dlaczego powinno włączyć się je do codziennego jadłospisu.
  • Dziewczynka je zdrowy posiłek
    „Mamo, ja nie chcę tego jeść” – jak często słyszymy te słowa? Być może kilka razy dziennie. Niejadek w domu to prawdziwe wyzwanie dla rodziców – szczególnie tych młodych. Każdego dnia dwoją się i troją, aby wmusić w dziecko choć odrobinę jedzenia. Czy zmaganie się z brakiem apetytu u dziecka musi być rzeczywiście takie męczące? Niekoniecznie. Istnieją bardzo proste sposoby na to, by maluch chętniej jadł.