• Dziecko je płatki śniadaniowe
    Noworoczne postanowienia - dlaczego warto na tę listę wpisać prawidłowe odżywianie wyjaśnia dr Aneta Górska-Kot, Ordynator Oddziału Pediatrii w Szpitalu Dziecięcym przy ul. Niekłańskiej w Warszawie
  • Dieta dziecka
    Dlaczego tak ważne jest pięć porcji warzyw i owoców w codziennej diecie dzieci? – odpowiada dr Aneta Górska-Kot, Ordynator Oddziału Pediatrii w Szpitalu Dziecięcym przy ul. Niekłańskiej w Warszawie
  • Zdrowa dieta dziecka
    75% rodziców wskazuje na warzywa jako na produkty, które są niezbędnym elementem zdrowej diety . Niestety zachęcenie dziecka do jedzenia warzyw, często bywa dużym wyzwaniem. Dzieci nie chcą jeść warzyw, ponieważ ich smak, zapach i forma są im obce i często mniej przyjemne od innych produktów. Jednak obecność warzyw w diecie dziecka ma kluczowe znaczenie dla jego zdrowia, prawidłowego rozwoju oraz kształtuje właściwe nawyki żywieniowe. Jak zatem poradzić sobie z oporem dzieci przed jedzeniem warzyw podpowiada dr n. hum. Justyna Korzeniewska, psycholog dziecięcy.
  • Dziecko je warzywa i owoce
    Chcesz zachęcić dziecko do zdrowej diety? Twój niejadek krzywi się i boczy na owoce i warzywa? Podawaj mu ten napój! Picie wody po posiłku pomaga we wprowadzeniu zasad zdrowego odżywiania – wynika z badań. Dotyczy to również dorosłych, jednak w szczególności dzieci.
  • Michelle Obama
    Zdrowe odżywianie? Koniecznie w postaci owoców i warzyw. Skąd je wziąć? Najlepiej – z własnego ogródka! Tak przekonuje Michelle Obama, która założyła słynny warzywnik w Białym Domu. Teraz pierwsza dama opublikowała książkę, w której podaje smakowite przepisy i zachęca do wdrażania zdrowej diety, szczególnie w przypadku dzieci
  • Dieta dziecka powinna być bogata w owoce i warzywa
    Zamiast chipsów, batonów i coca-coli - owoce, warzywa i soki. Tak powinna wyglądać dieta dziecka. Z praktyką jest różnie, stąd próby promocji zdrowych nawyków żywieniowych najmłodszych. Już po raz kolejny dzieci mają w szkołach otrzymywać owoce i warzywa w ramach programu "Owoce w Szkole".
  • Jakie są najzdrowsze źródła białka w diecie?
    Białko. Niezbędne jako budulec rozwijającego się organizmu malca. Jak poprzez dietę zaspokoić jego zapotrzebowanie? Wyjaśnia doradca żywieniowy.
  • Maluch ma swoje potrzeby i swój gust. Czego nie powinno zabraknąć w jego diecie?
    Zdrowe nawyki żywieniowe są ważne dla całej rodziny, jednak szczególne znaczenie mają one dla dzieci. To, co jedzą nasze pociechy ma wpływ na ich kondycję – nie tylko obecną, ale i przyszłą. Rolą rodziców jest więc takie ułożenie codziennego menu, aby dostarczyć podopiecznym niezbędne elementy, potrzebne im do rozwoju. Co powinno jeść i pić dziecko w poszczególnych etapach życia?