Wbrew temu, co twierdziła
komunistyczna propaganda, poloneza nie stworzyli Polacy. Gotowy prototyp
przyjechał prosto z Turynu. Ten pierwszy należy do Muzeum Techniki i Przemysłu NOT, które chce mu nadać nowy blask. Model 3D, bo o nim mowa, podobnie jak model coupe jest trzydrzwiowy.
W czasach PRL synonim luksusu i komfortu, marzenie
Polaków. Jego cena przekraczała czteroletnie średnie zarobki. W pierwszej kolejności ten samochód mogli kupić oficjele
partyjni lub osoby płacące w dolarach.
Dziennik.pl wybrał się na poszukiwania w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT. Okazuje się, że w 1961 roku, na trzy lata przed rozpoczęciem seryjnej produkcji warszawy sedan powstały cztery prototypy tego nadwozia. Projektantem odpowiedzialnym za modele koncepcyjne był Cezary Nawrot - twórca syreny sport…
Dziennik.pl wybrał się na poszukiwania w Muzeum Techniki i Przemysłu
NOT. Okazuje się, że w 1961 roku, na trzy lata przed rozpoczęciem
seryjnej produkcji warszawy sedan powstały cztery prototypy tego
nadwozia. Projektantem odpowiedzialnym za modele koncepcyjne był
Cezary Nawrot - twórca
syreny sport…
Silnik o mocy 400 KM. Napęd na cztery koła. Nowa syrena ma niemal identyczne parametry co - uwaga! - porsche 911. W efekcie legenda polskich dróg we współczesnym wydaniu do setki przyspieszy w mniej niż w 3 sekundy. To pierwszy namacalny efekt umowy podpisanej przez polsko-kanadyjskiego projektanta i biznesmena, Arkadiusza Kamińskiego z FSO S.A.
Silnik o mocy 400 KM. Napęd na cztery koła. Nowa syrena ma niemal
identyczne parametry co - uwaga! - porsche 911. W efekcie legenda
polskich dróg we współczesnym wydaniu do setki przyspieszy w mniej niż w
3 sekundy. To pierwszy namacalny efekt umowy podpisanej przez
polsko-kanadyjskiego projektanta i biznesmena, Arkadiusza Kamińskiego z
FSO S.A.
"Obie strony ratyfikowały formalną umowę o współpracy na rzecz rozwoju dwóch nowych pojazdów. FSO wspiera rozwój technologiczny i przygotowania do masowej produkcji" - wyjaśnia w rozmowie z dziennik.pl polsko-kanadyjski projektant przemysłowy Arkadiusz Kaminski, założyciel i dyrektor generalny AK Motor Polska Sp. z. o.o.
"Po dwóch projektach Alfy Romeo, zdecydowałem się stworzyć coś dla Polski - nowego poloneza. W planach mam jeszcze wersję coupe, sedan i kto wie, może nawet kombi" - mówi w rozmowie z portalem dziennik.pl Paweł Zarecki.
6 listopada 1951 roku z taśm FSO zjechała pierwsza warszawa M20 - pierwszy w powojennej Polsce samochód osobowy produkowany seryjnie. Mało kto wie, że fabryka na Żeraniu miała produkować zupełnie inne auta i to zachodniego koncernu - nawet była już zawarta umowa. Jednak decyzja, która zapadła w gabinecie samego Józefa Stalina totalnie wywróciła plany władz Polski.