Jeden z najpopularniejszych komunikatorów internetowych nie działał całą
dobę. Usterka dotknęła miliony osób na całym świecie. Przez cały dzień
nie byli w stanie połączyć się z innymi użytkownikami aplikacji Skype.
Do niedawna koncerny inspirowały
się swoimi pomysłami. Dziś kopiują je bez
skrupułów. Pierwszą firmą, która za
darmo udostępniła mapy świata, był
Google. W ślad za nim rozwiązania zaoferowały
Microsoft i Apple. Z kolei gdy Apple wbudował w
swój mobilny system operacyjny wirtualnego asystenta
obsługiwanego głosem – Siri, rok
później pojawiła się usługa Google
Now, a teraz Cortana Microsoftu. 30 czerwca Apple uruchomi własny serwis do streamingu muzyki. Trochę późno, jak na "innowatora".
Spór Microsoftu z Google przypomina, zdaniem ekspertów kłótnię na szkolnym podwórku. Google znalazł bowiem dziurę w produkcie konkurencji i od razu poinformował o tym użytkowników Windows. Koncern z Redmond uważa jednak, że konkurencja zareagowała za wcześnie.
Giganci internetu łączą siły w słusznej sprawie. Google i Microsoft tak zmienią ustawienia wyszukiwarek, by znacznie trudniej było odnaleźć w sieci dziecięcą pornografię.
Kolejne rewelacje rzucają ponure światło na współpracę amerykańskich gigantów technologicznych z NSA. Okazuje się, że koncerny dostały za udostępnienie naszych danych miliardy dolarów.
Krótko po zaprezentowaniu przez Google koncepcji futurystycznych okularów, najwięksi antyfani Microsoftu postanowili pokazać co by było, gdyby to koncern z Redmond jako pierwszy opracował okulary z rozszerzoną rzeczywistością.
Najlepsi pisarze stosują się do zasady: „Pokaż, nie mów”. Polega ona na tym, aby ujawniać czytelnikowi informacje poprzez prezentację sposobu myślenia bohaterów, ich zachowanie w
konkretnych sytuacjach lub w trakcie dialogu. W podobny sposób przebiegają
rozmowy kwalifikacyjne w dużych firmach. Nie zapytają cię wprost, ale i tak dowiedzą się więcej niż chcieli. Oto 10 pytań, które zdaniem portalu Askmen.com możesz usłyszeć w
trakcie rozmowy kwalifikacyjnej do Apple. Poradziłbyś sobie?
Microsoft, by pokonać Google'a postanowił sprzymierzyć się ze starym wrogiem. Dlatego przygotował dla Apple'a specjalną aplikację, uderzającą w najbardziej dochodowy produkt Google'a.