Kapsch Drogowy gang Olsena, czyli jak przejęto viaTOLL. Druzgocący RAPORT NIK Najwyższa Izba Kontroli rysuje druzgocący obraz repolonizacji systemu poboru opłat na drogach Nacjonalizacja viaTOLL, czyli powrót Kapscha. "Zwyczajnie nie palili się do zawierania umów ze Skarbem Państwa" Instytut Łączności, który miał odpowiadać za system e-myta, w dużej mierze scedował obowiązek na dotychczasowego operatora. Pobór opłat drogowych utonie w przetargach? ITD pokazuje, jak chce rozbudowywać e-myto Budowa nowych bramownic, produkcja urządzeń pokładowych, obsługa odcinków z manualnym systemem poboru opłat od kierowców - wszystko to Inspekcja Transportu Drogowego zamierza zlecać na wolnym rynku, gdy przejmie system e-myta od obecnego operatora. Eksperci obawiają się, że ITD utonie wówczas w procedurach przetargowych. A jeśli tak się stanie, proces obejmowania kolejnych odcinków dróg opłatami znacznie się spowolni. To będzie także oznaczać mniej pieniędzy na budowę nowych dróg. Reklama Winiety usuną bramki i korki na autostradach Resort infrastruktury rozważa scenariusz, w którym po 2018 r. kierowcy korzystający z płatnych dróg będą używać winiet – dowiedział się DGP. To może być prawdziwe remedium na zatory na bramkach. Tanie viaAUTO odkorkują autostrady. Ale nie wszędzie Elektronika w prywatnych samochodach ma zmniejszyć zatory na bramkach. Ale nie wszędzie pomoże. Reklama Już działa nowy system do łapania kierowców w Warszawie. Specjalne czujniki automatycznie kontrolują samochody Specjalne czujniki w kamerach automatycznie kontrolują samochody wjeżdżające na Trakt Królewski w Warszawie. Koniec autostradowej promocji. PiS nie otworzy bramek kierowcom O podniesionych szlabanach i darmowych przejazdach autostradą A1 kierowcy już mogą zapomnieć. Minister Andrzej Adamczyk zapowiada, że więcej takich prezentów nie będzie. Zdaniem ekspertów, to krok w dobrą stronę. Podniesienie bramek na autostradzie warte tyle, co nowy system do poboru opłat? Koszt budowy obwodnicy wokół jednego z miast, a może nawet wdrożenia systemu do szybszego i prostszego poboru opłat - tyle będzie kosztować podnoszenie szlabanów na autostradzie A1 tylko w czasie tych wakacji. Na kierowcach zarobili fortunę! Codziennie zbierają niemal 4 mln zł System poboru opłat viaTOLL wygenerował 4,274 mld zł wpływów do końca I kw. 2015 roku, czyli średnio 3,8 mln zł dziennie, podał operator systemu - Kapsch Telematic Services. Bramki na autostradach miały zniknąć, a się rozmnożą Autostrada Wielkopolska idzie w ślady koncesjonariusza z A1 i zapowiada rozbudowę swoich bramek. Mimo że rząd mówi o systemie opłat elektronicznych. Reklama następna Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej