pacjent NFZ zapłaci więcej za pobyt pacjenta w szpitalu Od lutego 2023 r. Narodowy Fundusz Zdrowia będzie płacił więcej za pobyt pacjenta w szpitalu. Chodzi o stopniowe dochodzenie do pełnej stawki za dobę hospitalizacji, już od pierwszego dnia pobytu w placówce – poinformował PAP we wtorek Fundusz. Rak nie poczeka, pacjent musi. Co trzeci rozpoczyna leczenie z opóźnieniem Co trzeci pacjent z podejrzeniem nowotworu rozpoczyna leczenie z opóźnieniem – wynika z najnowszych danych Ministerstwa Zdrowia. Jest nawet gorzej niż rok i dwa lata temu. Pożar w łódzkim szpitalu. Zginął pacjent 72-letni pacjent zginął w pożarze, do którego doszło w nocy z niedzieli na poniedziałek w Centrum Leczenia Chorób Płuc i Rehabilitacji przy ul. Okólnej w Łodzi. Podtruciu tlenkiem węgla uległy dwie osoby z personelu oddziału. Prawdopodobnie ogień zaprószył sam pacjent. Reklama Święta na oddziale szpitalnym: Duże przeżycie, głęboki kontakt z chorobą i samotnością Polecam - zwłaszcza młodym lekarzom - Wigilię lub święta w szpitalu, bo to jest bardzo duże przeżycie. Nie jest to tylko wykonana praca, ale głęboki kontakt z chorobą i samotnością - powiedział prof. Maciej Sterliński, z-ca dyrektora ds. klinicznych w Narodowym Instytucie Kardiologii w Warszawie. "Nie ma roszczeniowych pacjentów. Są tylko niedoinformowani, cierpiący i sfrustrowani" Pacjenci w kontaktach z pracownikami ochrony zdrowia najbardziej cenią jasną i zrozumiałą komunikację, dla lekarzy najważniejsza jest staranność i dokładność wykonywanych zadań – wynika z badań prof. Zbigniewa Izdebskiego. Reklama Dobrze odżywiony pacjent szybciej zdrowieje. Co to oznacza w praktyce? Każdy szpital powinien posiadać kuchnię, a w niej odpowiednio wykwalifikowany personel odpowiedzialny za leczenie żywieniowe. Sposób żywienia ma ogromne znaczenie dla powrotu pacjenta do zdrowia - powiedział dr n. med. Bogdan Szponar z Zakład Edukacji Dietetycznej i Żywieniowej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Nie wolno powiedzieć, że pacjent i jego rodzina są roszczeniowi, to jego prawo. WYWIAD Nie wolno powiedzieć, że pacjent i jego rodzina są roszczeniowi. Pacjent ma prawo mieć roszczenia, ma prawo mieć wątpliwości i może mieć uwagi. Ma też prawo, a nawet obowiązek zadawania pytań. Taka postawa nie jest roszczeniowa. Pacjent rości sobie najlepszą opiekę jaka jest możliwa. To jego prawo – powiedział rektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego prof. Zbigniew Gaciong. Wystarczy 20-minutowa drzemka, by zapewnić pacjentom i sobie bezpieczeństwo Lekarze i pielęgniarki potrzebują ograniczeń czasu pracy w nocy i 20-minutowych drzemek podczas nocnych zmian, aby zapewnić pacjentom i sobie bezpieczeństwo – poinformowano na kongresie „Euroanaesthesia” w Mediolanie. Brak kar dla lekarzy za błąd medyczny ochroni pacjenta "Co do zasady – szukajmy przyczyny błędu, a nie winnych. Błędy popełniamy wszyscy" - mówi Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta, w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną". Empatia ma kluczowe znaczenie w relacjach lekarza z pacjentem Pacjenci najczęściej zarzucają lekarzom brak empatii, tymczasem ma ona kluczowe znaczenie w relacjach chorego z lekarzem – powiedział w środę, 25 maja, rektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego prof. Zbigniew Gaciong. Reklama następna Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej