przegląd techniczny Diagnosta stanie się fotografem, a spóźnialski zapłaci podwójnie. W skrócie przegląd techniczny 2023 Rok 2023 miał przynieść nową formułę przeglądów technicznych. Zmian miało być kilka. Czy jednak jakieś wejdą w ogóle w życie? To postanowiliśmy sprawdzić dziś. Oto wnioski. Malutki przycisk ze słuchawką w aucie. Działa czy nie? To pytanie zada diagnosta w czasie przeglądu Malutki przycisk ze słuchawką oznacza nic innego jak obowiązkowy w Europie system eCall. Diagnosta musi go sprawdzić w czasie przeglądu. To może oznaczać nawet... 2169 telefonów na numer alarmowy 112 na godzinę. Paradoks! Od dziś badanie techniczne po nowemu. Kierowcy takich aut powinni się już bać Badanie techniczne pojazdów i jego zakres od dziś na nowych zasadach. Zmiany mogą zaskoczyć. Wprowadzono nową klasyfikację usterek i konsekwencji ich wykrycia. Do tego diagnosta w każdym aucie obowiązkowo sprawdzi skuteczność amortyzatorów oraz układy ograniczające emisję spalin. Bać się powinni także kierowcy, którzy połasili się na małe tablice rejestracyjne. I to jedynie próbka z listy 11 nowinek… Reklama Badanie techniczne po nowemu jeszcze ostrzejsze. Negatywny wynik częściej niż do tej pory Badanie techniczne w myśl nowych przepisów zmienia się jak w kalejdoskopie. Ministerstwo w ramach obostrzeń właśnie zwiększyło liczbę zdjęć, które będą dowodem obecności na obowiązkowym przeglądzie. Kierowców obok dotkliwych kar ma też zdyscyplinować zmiana nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów. "Diagności będą bardziej zero-jedynkowi i badania częściej niż do tej pory będą się kończyły wynikiem negatywnym" – powiedział dziennik.pl Marcin Barankiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Badanie techniczne po nowemu i kary. Negatywny wynik zdziwi wielu kierowców Badanie techniczne w myśl nowych przepisów to dwa zdjęcia jako dowód - jedno samochodu z tablicą rejestracyjną, drugie z licznikiem przebiegu. Wejdą też dotkliwe kary dla kierowców i diagnostów. Będzie trudniej o pieczątkę. "Wprowadzenie tej ustawy w życie sprawi, że drastycznie wzrośnie liczba badań z wynikiem negatywnym. Wielu się zdziwi" – powiedział dziennik.pl Marcin Barankiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Reklama Badanie techniczne auta po nowemu. Rząd zmienia zasady, ale bez głowy Badanie techniczne pojazdów i jego zakres ponownie na tapecie rządzących. Tym razem zmiany w procedurach urzędnicy spisali na 100 stronach rozporządzenia. A Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów prześwietliła pomysły resortu i wylewa kubeł zimnej wody na głowę ministra. A od kiedy diagności zaczną fotografować auta na stacjach czy pobierać dodatkową opłatę za obowiązkowy przegląd po terminie? Rząd dziś przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym... Kupujesz auto? W Polsce coraz więcej tych z Ukrainy, a krajowe znikają. Nowe zjawisko Samochody używane drożeją i znikają na pniu, a nowych brakuje. Napływ aut z Ukrainy także nie zawsze musi być okazją, ponieważ przepisy naszego sąsiada nie wymagają przeglądu technicznego co roku – ostrzegają eksperci. Wskazują też nowy trend – coraz więcej samochodów zaczęło z Polski wyjeżdżać za wschodnią granicę. Dlaczego? Dwa badania techniczne w roku i kary za wycięty DPF. Mamy decyzję ministerstwa Dodatkowe badanie techniczne w ciągu roku dla samochodów z przebiegiem powyżej 160 tys. km i kary za wycięcie filtra cząstek stałych DPF - to zmiany w przeglądach pojazdów proponowane przez posłów Koalicji Obywatelskiej. Co na to ministerstwo infrastruktury? W odpowiedzi padają słowa "dyskryminacja" i "napiętnowanie"... Badanie techniczne samochodu w 2022 roku drożej o 100 proc. "To skróty Ctrl+C i Ctrl+V" Badanie techniczne samochodu i jego wyższa cena wraca u progu 2022 roku. Tym razem sprawą podwyższenia opłaty zajął się poseł Paweł Kukiz. Co na to ministerstwo? "Odpowiedzi wyglądają trochę tak, jakby były użyte skróty klawiszowe Ctrl+C oraz Ctrl+V" – powiedział dziennik.pl Marcin Barankiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Diagności grożą zamknięciem stacji kontroli pojazdów. Chcą, żeby kierowcy płacili więcej Badanie techniczne samochodu jest zbyt tanie, a cena nie zmieniła się od 17 lat - argumentują diagności. Stąd chcą podwyżek opłat i 18 listopada organizują protest w Warszawie. A co jeśli rząd się nie zgodzi na nowe stawki? "Dalszym krokiem, tak jak chcą niektórzy przedsiębiorcy, będzie zamknięcie stacji" - powiedział dziennik.pl Marcin Barankiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Reklama następna Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej