• Uśmiechnięty senior
    Ponad połowa polskich seniorów nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, nawet spacerów - wynika z najnowszego badania na ten temat. Tymczasem regularna aktywność fizyczna jest w każdym wieku warunkiem zachowania zdrowia i sprawności – podkreślają eksperci.
  • Grupa seniorów spaceruje
    Leki stosowane do opóźnienia postępu choroby Alzheimera wciąż nie spełniają oczekiwań pacjentów i lekarzy, badania potwierdzają natomiast zasadność treningu umysłowego oraz aktywności społecznej – przypomina w Światowym Dniu Choroby Alzheimera doc. Monika Rudzińska.
  • Starszy mężczyzna ćwiczy pod okiem trenera
    Polska jest najszybciej starzejącym się społeczeństwem w Europie. 45 proc. zgonów w Polsce stanowią choroby układu krążenia, a 26 proc. nowotwory. Do ich powstawania przyczynia się siedzący tryb życia, który wg WHO jest 4 przyczyną zgonów na świecie, co stanowi 9 proc. tych zgonów. I choć społeczeństwo zdaje sobie z tego sprawę, to np. 36 proc. Amerykanów nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej (takich danych dla Polski jeszcze nie ma).
  • Mózg: problemy z pamięcią
    Odpowiednia dawka codziennego ruchu jest nieoceniona dla zdrowia – zarówno fizycznego, jak psychicznego. Według najnowszych ustaleń kanadyjskich naukowców zwiększa potencjał umysłowy u osób zagrożonych demencją.
  • Starszy mężczyzna ćwiczy
    Aby dożyć sędziwej starości w dobrej kondycji i zdrowiu, nie wystarczy (choć ma to ogromne znaczenie) rzucić używki, zmienić dietę czy regularnie się badać. Należy również uprawiać sport.
  • Nordic walking
    Czy na aktywność fizyczną może być za późno? Oczywiście, że nie. W każdym wieku powinniśmy ćwiczyć. Pamiętajmy jednak o tym, że inaczej powinny uprawiać sport osoby młodsze, inaczej zaś seniorzy.
  • Osoby w podeszłym wieku ćwiczą
    Lekarze biją na alarm, że osoby starsze za rzadko podejmują jakąkolwiek aktywność fizyczną. W efekcie częściej mają schorzenia układu krążenia i cukrzycę typu 2. A tak naprawdę wystarczy minuta ćwiczeń dwa razy w tygodniu, by zachować zdrowie na dłużej.
  • Nordic walking
    Osoby w podeszłym wieku powinny zadbać o odpowiedni wysiłek fizyczny. Dzięki temu poprawią kondycję ciała i umysłu.
  • Aktywność fizyczna chroni przed demencją
    Nigdy nie jest za późno na zaangażowanie się w treningi. Zwłaszcza, że sprzyjają one lepszej kondycji fizycznej i chronią przed poważnymi schorzeniami, w tym demencją - przekonują brytyjscy uczeni.
  • Polacy na emeryturze za mało aktywni
    Mimo kampanii informacyjnych dla emerytów o możliwościach spędzania wolnego czasu, wciąż wielu z nich jest mało aktywnych. Tymczasem aktywność wpływa nie tylko na dobre samopoczucie osób starszych, ale również na zdrowie.