• Spacer jesienią
    Amerykańscy lekarze realnie ocenili przestrzeganie zaleceń w zakresie aktywności fizycznej, zwłaszcza w przypadku seniorów. Zasugerowali minimalną dzienną dawkę ruchu, która zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci.
  • Spacer w deszczu
    Od lat wiadomo, że aktywność fizyczna jest ważna w profilaktyce antynowotworowej. Tym razem francuscy uczeni przeprowadzili badania z udziałem prawie 60 tysięcy kobiet i sprawdzili, jaka dawka ruchu chroni przed rakiem.
  • Spacer po lesie
    W sezonie wiosennym i letnim chętnie i często korzystajmy z lasów, ale róbmy to rozsądnie - apelują leśnicy. Podkreślają, że poza całą masą korzyści czyhają w nich również niebezpieczeństwa.
  • Jak uchronić się przed udarem?
    Nie musisz zgadywać, jaki spacer jest najlepszy dla zdrowia. Sprawdzili to brytyjscy uczeni, którzy zaprosili do badania prawie trzy i pół tysiąca wolontariuszy. Okazuje się, że ryzyko udaru mózgu maleje o jedną trzecią, jeśli maszerujemy... półtorej godziny w dowolnym tempie.
  • Aby uchronić się przed cukrzycą - spaceruj
    Regularne spacery mogą chronić starsze osoby przed cukrzycą. Tak wynika z badań naukowców z USA.
  • Szybki spacer pomaga uchronić się przed zawałem
    Możesz ustrzec się przed zawałem serca i udarem mózgu. I wcale nie musisz bardzo się o to starać. Naukowcy przebadali prawie cztery tysiące osób i opracowali prosty i miły sposób na wzmocnienie kondycji organizmu. To szybki spacer.
  • Codzienne spacery z psem gwarantują zdrowie
    Zgrabna sylwetka, ciśnienie krwi w normie, dobry poziom cholesterolu, brak zagrożenia zawałem i udarem to wszystko dzięki... spacerom z psem. Lekarze udowodnili, że wystarczy pół godziny na świeżym powietrzu z pupilem, by zachować dobrą formę i zdrowie.