• Bieganie
    Trening na czczo wciąż budzi wiele kontrowersji wśród lekarzy i trenerów, a także osób zajmujących się sportem amatorskim. Jedni odradzają, drudzy zaś zachęcają do ćwiczeń bez uprzedniego zjedzenia posiłku.
  • Dieta - kanapka
    Czy sama dieta wystarczy w zrzuceniu zbędnych kilogramów? Jakub Mauricz wyjaśnił, czy można schudnąć bez ćwiczeń.
  • Biegaczka
    Po treningu kluczowe jest zjedzenie wartościowego posiłku. Ważne są węglowodany i białka. Służy to regeneracji mięśni oraz odbudowaniu zapasów glikogenu i energii. Co ważne, wszystkie składniki odżywcze szybko wchłoną się do zmęczonego organizmu. Nie będzie on odkładał posiłku w postaci tkanki tłuszczowej.
  • Ważna aktywność fizyczna
    Połowy zachorowań na nowotwory można by uniknąć, przestrzegając właściwego stylu życia. Aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka, należy przestrzegać dwunastu zasad Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem.
  • Bieganie
    Jak przygotować domowy izotonik, który nawodni organizm po ćwiczeniach?
  • Kroplówka
    Komfort sportowca oraz jego stan zdrowia może zostać szybko polepszony dzięki wlewom dożylnym. Ta metoda jest dużo szybsza od suplementacji doustnej i jej efekty są natychmiastowe.
  • Otyłe dziecko
    Blisko 70 proc. wrocławskich uczniów jest aktywnych fizycznie również poza szkołą; problemem jednak nadal są złe nawyki żywieniowe - wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu w ramach akcji „Uruchamiamy dzieciaki”.
  • Ból ramienia, kobieta na basenie
    Potrafią skutecznie przyćmić satysfakcję ze spalonych kalorii. Pojawiają się zazwyczaj w ciągu 24-48 godzin od treningu i ustępują po ok 3-5 dniach. Wiele osób myśli, że zakwasy powstają na skutek osadzenia się w mięśniach kwasu mlekowego po wzmożonym treningu. Tymczasem są wynikiem mikrouszkodzeń włókien mięśniowych.
  • Jaka dieta przed treningiem?
    Nie ma badań potwierdzających, w jaki sposób dana grupa krwi wpływa na trawienie poszczególnych składników odżywczych - mówi w rozmowie z dziennik.pl dietetyk Hanna Stolińska-Fiedorowicz. Wspólnie obalamy mity i potwierdzamy fakty związane z nowinkami dotyczącymi zdrowego odżywiania.
  • Woda gazowana
    Odpowiednie nawodnienie sportowców jest niezwykle ważnym czynnikiem do utrzymania wytrzymałości podczas treningu, który także zmniejsza ryzyko urazów. Zapotrzebowanie na płyny jest zależne od wielu elementów: rywalizacji, adrenaliny, temperatury, tempa oraz długości treningu.