stereotypy płci Kobieta jest kobieca, gdy... Badanie pokazało, jak to widzą Polacy Kobieta jest kobiecą, gdy dominującą cechą jej charakteru jest m.in. delikatność - tak deklaruje 91% kobiet oraz 86% mężczyzn. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy SW Research na zlecenie marki Gatta jasno wynika, że obydwie płcie wewnętrzne cechy charakteru kobiet postrzegają przez pryzmat społecznych stereotypów. O tym, jaką rolę pełnią zachowanie czy indywidualne uwarunkowania osobowości przy definiowaniu wewnętrznej kobiecości, mowa w ogólnopolskiej społecznej kampanii “Kobiecość to ja” marki Gatta. Kobiecość ma wiele twarzy? Nie dla Polaków... Wygląd pozostaje bardzo ważnym czynnikiem definiującym kobiecość. Zgodnie z wynikami badania, przeprowadzonego przez Instytut Badawczy SW Research, na zlecenie marki Gatta, obie płcie kojarzą kobiecość głównie z atrakcyjną sylwetką i cechami zewnętrznymi, zgodziło się z tym 47% Polek i 54% Polaków. Dlaczego to jak wyglądamy jest wyznacznikiem kobiecości? "Mówiono, że nie powinnam się przepychać...". Otylia Jędrzejczak o ciemnych stronach swojej drogi do sukcesu Zdaniem pływaczki kobiety powinny za wszelką cenę i na miarę swoich możliwości dążyć do spełniania swoich marzeń i realizacji wybranych celów. Granic nie może im wyznaczać nikt inny, tylko one same. Jeśli są przekonane, że chcą się spełniać w danym miejscu, to muszą być konsekwentne i zdeterminowane, a siłę i odwagę do działania najlepiej jest czerpać z pewności siebie i poczucia własnej wartości. Wtedy nawet jeśli ktoś rzuca kłody pod nogi, to bez problemu można je ominąć. Reklama Mężczyzna = człowiek? Ekspertka wyjaśnia, jak język może dyskryminować kobiety Język to potężne narzędzie zmiany kulturowej. To, jak mówimy i do kogo, ma ogromne znaczenie – wpływa na nasze postawy, zachowania, uprzedzenia i stereotypy. Czy użycie języka może dyskryminować kobiety? Jeśli tak, to w jaki sposób? TO naprawdę może ciążyć... Badanie pokazało, jak ogromną presję bycia męskimi odczuwają Polacy Blisko co piąty mężczyzna w Polsce (19%) czuje presję, aby mieć cechy czy zachowywać się w sposób odpowiedni dla jego płci - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Bulldog. Ocena męskości w wielu przypadkach opiera się na stereotypach i dotyka różnych obszarów – od wykonywanego zawodu czy wybranej pasji aż po wygląd czy stylizację, a nawet golenie ciała. Z łatwością przychodzi nam definiowanie tego, co jest męskie, a co nie. Reklama Męskie i damskie sprawy? Kobiety się na to nie godzą! Współczesne Polki coraz częściej demonstrują swoją niechęć do postrzegania ich stereotypowo. Najczęściej polemizują w mediach społecznościowych, prowadząc blogi lub manifestując na ulicach, jak twierdzi aż 79% ankietowanych. Swoją niechęć wyrażają do postrzegania ich jak kury domowe czy matki Polki. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się o współczesnych kobietach? Paskudne stereotypy nie słabną! Oto wyniki nowego badania wizerunku kobiet w Sieci i poza nią Mogłoby się zdawać, że słowa popularnej piosenki Ada to nie wypada, nie mają zastosowania w dzisiejszym świecie. Okazuje się, że kobiety nadal są często oceniane w sposób bezpardonowy, a stereotypy mają się zadziwiająco dobrze, również w sieci. Jak wygląda wizerunek kobiet w mediach społecznościowych – zbadała dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni z Uniwersytetu SWPS. Kobieta inżynier? Badania pokazały, że w Polsce stereotypy na ten temat wciąż mają się świetnie... Choć tradycyjnie zawody związane z naukami ścisłymi, takie jak matematyka, inżynieria czy technologia kojarzą się z męskim światem, kobiety wkraczają w nie coraz odważniej. Służą temu nie tylko programy typu „Dziewczyny na politechniki”, lecz także proste wymogi rynku pracy, na którym brakuje inżynierów i programistów. Dysproporcje wciąż są ogromne! Oto, co naprawdę sprawia, że kobiety zarabiają mniej, niż mężczyźni Statystyki pokazują, że luka płacowa w zarobkach kobiet i mężczyzn sięga w Polsce blisko 20 proc. Dysproporcje w wynagrodzeniach są widoczne na wszystkich szczeblach kariery i niezależne od wielkości przedsiębiorstwa. Przyczyniają się do tego wybory odnośnie do wykształcenia i ścieżki kariery zawodowej, ale również stereotypy i przerwy w pracy spowodowane urlopami macierzyńskimi i życiem rodzinnym – wskazują eksperci. Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej