• Produkty zawierające tłuszcz
    Sposób odżywiania, który opiera się głównie na tłuszczach, w ostatnim czasie stał się bardzo modny. Budzi też sporo kontrowersji.
  • Masło
    W ostatnich latach w wielu produktach spożywczych spadła zawartość niekorzystnych dla zdrowia tłuszczów trans, ale nadal są takie wyroby, w których jest ich zdecydowanie za dużo - podkreślili w Warszawie eksperci Instytutu Żywności i Żywienia.
  • Kobieta przy stole
    Przygotowania do ciąży często wymagają zmiany diety, odstawienia używek i uregulowania masy ciała, warto przy tym wspomóc się kwasami Omega-3. Dlaczego są także ważne w staraniach o dziecko?
  • Olej konopny
    To doskonałe źródło kwasów omega-3 i omega-6. Jak te kwasy wpływają na organizm?
  • Trening w domu
    - Przede wszystkim nie możemy wyjść na trening na czczo - powiedziała dietetyk Justyna Mizera. Kiedy możemy wypić jedynie kawę z olejem kokosowym, a kiedy powinniśmy przygotować sobie koktajl dostarczający węglowodany i tłuszcze?
  • Tłusty boczek
    Spożywanie dużej ilości nasyconych kwasów tłuszczowych zwiększa ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową serca - potwierdzają to najnowsze wyniki badania przeprowadzonego przez naukowców z Harvard T.H. Chan School of Public Health, opublikowane przez prestiżowy magazyn naukowy "British Medical Journal".
  • Tłuszcze
    Oprócz węglowodanów i białek to tłuszcze są podstawowymi składnikami odżywczymi. Stanowią one główne i skoncentrowane źródło energii. Specjaliści do spraw żywienia przypominają o tym, by nie wykluczać ich z codziennego menu, zaznaczając jednak, że najważniejsza jest ich jakość, a nie ilość. Dieta z odpowiednim udziałem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 jest bowiem niezbędna dla zachowania dobrego zdrowia. Ich źródłem są przede wszystkim tłuste ryby morskie i oleje roślinne, przede wszystkim olej rzepakowy.
  • Pieczywo i masło
    Masło czy margaryna - to najpopularniejsze pytanie, które pojawia się w sporze o to, czym smarować pieczywo. Dla kogo są przeznaczone te najczęściej używane produkty? Czym kierować się przy ich wyborze? I czy w ogóle jest się o co spierać? Odpowiadamy na te pytania wraz z ekspertami kampanii „Poznaj się na tłuszczach".
  • Mężczyzna jedzący sałatkę
    Anna Lewandowska do swojego menu stara się wybierać takie produkty, które nie tylko zaspokajają głód, lecz przede wszystkim są dla organizmu źródłem substancji odżywczych i wzmacniają jego odporność. Zapewnia, że z niczego nie rezygnuje, a jej dieta bogata jest zarówno w tłuszcze, jak i białka oraz węglowodany. Wszystko jednak z umiarem i w odpowiednich proporcjach. Trenerka jest również zwolenniczką gotowania na parze.
  • Margaryna do smarowania
    Badania pokazują, że Polacy mają prawdziwy mętlik w głowie, jeżeli chodzi o tłuszcze. Aż 35% z nich nie wie, że tłuszcze omega-3 i omega-6 pozytywnie wpływają na zdrowie, a 32% błędnie określa produkty spożywcze zawierające te dobre tłuszcze. Gdzie leży prawda? Jakie są najnowsze rekomendacje? W jakich produktach znajdują się jakie tłuszcze? Co to znaczy „zbilansowana dieta” i jak ją zapewnić? A co najważniejsze – jakie łatwe, małe zmiany można wprowadzić na co dzień, aby zachować zdrową równowagę kwasów tłuszczowych, nie rezygnując z ulubionych przysmaków? Poniżej kilka prostych odpowiedzi na te pytania oraz praktycznych porad.