• Jajko
    Ile kalorii ma jajko? Które zdrowsze: jajko na miękko czy jajko na twardo? Co jeść, jeśli jesteśmy na diecie odchudzającej?
  • Czego nie przechowywać w lodówce
    Odruchowo wszystko pakujesz do lodówki? Niepotrzebnie. Niektóre produkty pod wpływem zimna tracą smak i właściwości odżywcze. Inne zaś mogą się nawet zepsuć. Zobacz, czy nie popełniasz błędów.
  • Jakie są zasady przechowywania żywności?
    Nie tylko dla zachowania wartości odżywczych pożywienia, ale i po to, by zagwarantować bezpieczeństwo, warto wiedzieć, jak przechowywać jedzenie. Dzięki temu można również zachować aromat produktów oraz zapobiec ich psuciu i marnowaniu.
  • Jajka
    Przez ostatnie kilkadziesiąt lat jajka miały poważne problemy wizerunkowe. Zarzucano im, że w istotnym stopniu podnoszą poziom cholesterolu we krwi, przyczyniając się do rozwoju miażdżycy, a jakby tego było mało, mogą wywołać silną alergię u małych dzieci. Zbliża się Wielkanoc, pora więc rozwiać wątpliwości. Fakty i mity na temat jajek komentuje Małgorzata Chylewska, ekspert ds. żywienia w firmie cateringu dietetycznego LightBox.
  • Marchewki
    Suszenie jest jedną z najstarszych metod przedłużania trwałości żywności do dziś z powodzeniem wykorzystywaną przez producentów przypraw i produktów w proszku. W torebkach, które trafiają na sklepowe półki, znajdują się chociażby suszone warzywa i zioła zestawione w odpowiednich proporcjach, tworzące wyjątkowe kompozycje smakowe. Dzięki odpowiednim metodom przetwórstwa udaje się zachować większość składników odżywczych.
  • Kasza jaglana
    Kasza jaglana powinna być podstawą wysoko odżywczych, jesiennych dań detoksykacyjnych – twierdzą dietetycy. Nieprzypadkowo jest ona nazywana królową kasz, bo oprócz aromatycznego smaku, ma również wiele właściwości zdrowotnych. Oczyszcza organizm z toksyn, obniża poziom cholesterolu. Polecana jest także w chorobach trzustki, wątroby, jelit i nerek. W połączeniu z natką pietruszki, papryką czy orzechami zapobiega wychłodzeniu organizmu.
  • Skóra
    To, co jemy, ma ogromny wpływ zarówno na nasze zdrowie, jak i na wygląd. Jeśli stan naszej skóry nie jest zadowalający, warto pomyśleć o zmianie diety. Błędy w odżywianiu mogą sprzyjać zarówno drobnym problemom kosmetycznym, jak i nasileniu się objawów chorób skórnych.
  • Napój z sokiem cytrynowym
    Soki owocowe mogą bez obaw pić nawet osoby dbające o wagę. Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej produkty te nie zawierają bowiem cukru, barwników ani konserwantów. Ich kaloryczność równa jest kaloryczności owoców, z których zostały wyprodukowane. Nie tuczą i są dobrym źródłem witamin i substancji odżywczych.
  • Jak zdrowe są jajka?
    Nie ma Wielkanocy bez jajek. W okresie przedświątecznym wraca więc temat ich szkodliwości, jeśli jemy je w nadmiarze. Ale czy aby na pewno jajka szkodzą zdrowiu?
  • Warzywa są niezbędnym składnikiem diety
    Eksperci zalecają jedzenie minimum 400 g owoców i warzyw dziennie. Tak zmniejszamy ryzyko chorób serca, udaru mózgu i otyłości. Jeśli nie przepadasz za świeżą brukselką i kabaczkiem, jest rozwiązanie...