• Dziecko trzyma pomidora
    Sezon letni jest idealnym momentem, żeby wprowadzić do jadłospisu naszego dziecka owoce i warzywa, czyli źródło witamin niezbędnych do jego prawidłowego rozwoju. Czy jesteśmy w stanie tak skomponować dietę dziecka, aby zapewnić mu optymalną i kompletną dawkę witamin? Polacy uważają, że tak, pomimo, że aż 84 proc. z badanych nie podaje swoim dzieciom witamin albo robi to od czasu do czasu. Czy robimy słusznie?
  • Noworodek
    Kwas DHA powinna spożywać w dużej ilości każda kobieta ciężarna i karmiąca, a także planująca macierzyństwo w najbliższym czasie. Polska należy jednak do krajów Unii Europejskiej o najniższym spożyciu ryb, które są głównym źródłem DHA. Większość ryb nie nadaje się ponadto do spożycia przez kobiety w ciąży ze względu na ryzyko zatrucia metalami ciężkimi i dioksynami. Dlatego lekarze zalecają suplementację kwasu DHA preparatami dostępnymi w aptece. Nie zawierają one metali ciężkich i mają potwierdzone źródło pochodzenia.
  • Witamina D
    Witamina D jest bardzo ważna w okresie ciąży. Dlatego przyszłe mamy powinny szczególnie dbać o to, by jej im nie brakowało.
  • Jak wzmocnić odporność dziecka?
    Lekarze przestrzegają przed podawaniem dzieciom preparatów witaminowych i tak zwanych immunostymulatorów. Dużo snu, ruch na świeżym powietrzu, odpoczynek i relaks to najlepsze dla odporności dziecka przed infekcjami i chorobami.
  • Niemowlę z herbatnikiem
    Większość matek nie przestrzega norm żywienia w karmieniu swoich dzieci – wynika z badań. Skutki niewłaściwego odżywiania niemowląt i małych dzieci zobaczymy za wiele lat, ale mogą one być opłakane – alarmują specjaliści. Oto najczęściej spotykane błędy.
  • Zdrowe dzieci niepotrzebnie przyjmują preparaty multiwitminowe
    Eksperci przyjrzeli się diecie najmłodszych oraz temu, jakie dodatkowo przyjmują witaminy. Nie mają dobrych wieści. Zdrowe maluchy niepotrzebnie zażywają preparaty witaminowe, zaś cierpią na niedobór jednej, niezwykle ważnej dla ich zdrowia i rozwoju witaminy. Zobacz, ile jakich witamin należy podawać dziecku.
  • Nie wszystkie produkty zbozowe zapewnią dziecku tyle samo energii
    Kasza, ryż, przeróżne wypieki, no i oczywiście – pieczywo. Produkty zbożowe to podstawa naszej diety. Nie wszystkie są równie zdrowe dla rozwijającego się organizmu przedszkolaka. Po które sięgać? Oto, co zaleca doradca żywieniowy.