• Telefon, leki, stetoskop
    Od 1 listopada 2019 roku pacjent może konsultować się z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej przez telefon lub internet. Ministerstwo wierzy, że dzięki temu zmniejszą się kolejki w przychodniach. A jak do tego pomysłu odnoszą się lekarze?
  • Mężczyzna rozmawia przez telefon
    Jak pomóc pacjentom dostać się na wizytę do lekarzy specjalistów w krótkim terminie?
  • Kobieta w szpitalu
    Zwiększanie nakładów na świadczenia zdrowotne i tworzenie kolejnych programów nie przynosi oczekiwanych efektów: kolejki pacjentów do lekarzy nie maleją, nie skraca się też czas oczekiwania na większość zabiegów - wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli.
  • Kolejka do lekarza
    Zdaniem prezes Grupy LUX MED Anny Rulkiewicz koordynacja opieki nad pacjentem zapewnia ciągłość leczenia, w efekcie wyraźnie podwyższa jego skuteczność, skraca też czas postawienia właściwej diagnozy.
  • Wizyta u lekarza
    Wydłużają się kolejki do lekarzy. W październiku i listopadzie chorzy musieli czekać na wizytę średnio 3 miesiące, podczas gdy w 2012 r. było to 2,7 miesiąca – wynika z najnowszego Barometru Watch Health Care.
  • Wizyta u lekarza
    Narodowy Fundusz Zdrowia zbada satysfakcję pacjentów. Dziś ruszyła pilotażowa ankieta, która ma sprawdzić, czy chorzy są zadowoleni ze świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej. Pytania dotyczą głównie organizacji opieki medycznej i dostępu do leczenia, na przykład: jak długo trzeba czekać na wizytę do lekarza POZ, czy można zarejestrować się telefonicznie lub przez internet. Czy pacjent w sposób zrozumiały uzyskał informacje o stanie zdrowia oraz trybie i sposobie leczenia - wyjaśnia prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Tadeusz Jędrzejczyk.
  • Lekarz i pacjent
    Rząd obiecuje pacjentom, że w przyszłym roku skróci kolejki, ale na razie szybko się one wydłużają. Pisze o tym "Rzeczpospolita".