• Mężczyzna relaksuje się na kanapie
    64 proc. Polaków podejmuje aktywność fizyczną przynajmniej raz w miesiącu. Skłaniają ich do tego przede wszystkim korzyści zdrowotne ruchu - taką motywację ma 43 proc. aktywnych fizycznie ankietowanych - wynika z badania MultiSport Index 2019, przeprowadzonego przez Kantar.
  • Seks
    Niektórzy mówią, że uprawianie seksu to najprzyjemniejszy trening, podczas którego spalamy masę kalorii, poprawiamy kondycję. Czy aby na pewno mają rację? Naukowcy sprawdzili.
  • Fitness
    Powodów, dla których decydujemy się na rozpoczęcie treningu, jest mnóstwo. Pragnienie samodoskonalenia, poprawy nastroju, sytuacja zdrowotna czy nawet noworoczne postanowienie to tylko niektóre z możliwości, ale najczęstsza wciąż pozostaje chęć schudnięcia. Nie wszyscy jednak wiedzą, jaką formę treningu wybrać dla siebie i w jaki sposób osiągnąć wyznaczone cele.
  • Mózg
    Nie poddawaj się pesymistycznym nastrojom i nie wierz w to, że na stare lata będziesz cierpiał na chorobę Parkinsona. Możesz znacząco obniżyć ryzyko rozwoju schorzenia, jeśli będziesz aktywny fizycznie.
  • Mężczyzna
    Nawet niewielki wysiłek fizyczny sprawia ci trudność? Czas to zmienić, bo będziesz miał problem nie tylko z wchodzeniem po schodach, ale i z nauką oraz zapamiętywaniem.
  • Ból łydki
    Ruch to przyjemność i samo zdrowie, ale jeśli mamy za sobą intensywny trening, po jego zakończeniu oprócz uczucia zadowolenia możemy odczuwać także ból mięśni.
  • Poranne ćwiczenia lepsze od kawy?
    Potrzebujesz rano kawy, by się obudzić? Pijesz małą czarną, by dodać sobie energii i poprawić pracę mózgu? Może czas na zmianę. Skuteczniejsze od działania kofeiny okazują się... intensywne ćwiczenia.
  • Jak uchronić się przed udarem?
    Nie musisz zgadywać, jaki spacer jest najlepszy dla zdrowia. Sprawdzili to brytyjscy uczeni, którzy zaprosili do badania prawie trzy i pół tysiąca wolontariuszy. Okazuje się, że ryzyko udaru mózgu maleje o jedną trzecią, jeśli maszerujemy... półtorej godziny w dowolnym tempie.
  • Aby zapobiec cukrzycy, potrzebny jest wysiłek fizyczny
    To skuteczniejsza metoda na obniżenie poziomu cukry we krwi i w efekcie zmniejszenie ryzyka rozwoju cukrzycy niż codzienny półgodzinny trening - wynika z najnowszych badań.
  • Trening maluchów
    Ruch i ćwiczenia to najlepsza, naturalna metoda na dobre samopoczucie. Aktywność fizyczna pomaga utrzymać w lepszej kondycji nie tylko nasze ciało, ale i umysł. Zdrowy ruch jest nam potrzebny w każdym wieku, ale z pewnością warto zacząć ćwiczyć już od najmłodszych lat!