zakaz sprzedaży samochodów spalinowych Porsche i Ferrari zyskają na dopuszczeniu e-paliw Decyzja Unii Europejskiej o zwolnieniu aut napędzanych e-paliwami z zakazu sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi od 2035 roku z satysfakcją została przyjęta w Niemczech i Włoszech. Czy lista beneficjentów tego rozwiązania może być dłuższa? Wojna o silnik Diesla i benzynowy w nowej fazie. Berlin chce Morawieckiego Silnik Diesla i benzynowy oraz ich losy są przedmiotem targów w Brukseli. "Niemcy i Komisja Europejska są na dobrej drodze do rozwiązania sporu o unijną regulację mającą na celu wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym od 2035 roku" – stwierdził Olaf Scholz, kanclerz Niemiec. Berlin chce rozmawiać z Mateuszem Morawieckim. Polska jednak ma w tej sprawie znacznie ostrzejsze stanowisko… Silnik Diesla i benzynowy zakazane? Wcześniej jednak uderzy to... Polski rząd już kombinuje z Niemcami Silnik Diesla i benzynowy od 2035 roku mają zniknąć z salonów sprzedaży samochodów - zakładają przepisy przyjęte przez Parlament Europejski. Po drodze nowa norma Euro 7 może wyciąć z rynku najtańsze i najbardziej dostępne auta z jednostkami spalinowymi, czyli takie jak np. Skoda Fabia czy Dacia Sandero. I właśnie w obu tych sprawach polski minister infrastruktury spotkał się z ministrami ds. transportu Niemiec, Czech, Włoch, Słowacji, Węgier, Rumunii i Portugalii. Efekty? Reklama Silnik Diesla i benzynowy zakazane w Polsce. Te cztery rozwiązania zaskoczą kierowców Silnik Diesla i benzynowy na zawsze znikną z salonów sprzedaży samochodów. Od 2035 r. w państwach członkowskich Unii Europejskiej będzie można rejestrować wyłącznie auta z napędem elektrycznym lub wodorowym. Co to oznacza dla Polski, w której tradycyjny przemysł motoryzacyjny jest dziś jednym z filarów gospodarki? Eksperci przewidują nawet 6 proc. wzrost udział branży e-mobility w PKB. A import używanych aut spalinowych miałyby powstrzymać cztery rozwiązania... Silnik Diesla i benzynowy znikają na zawsze. Znamy datę i przepisy Silnik Diesla i benzynowy na zawsze znikną z salonów sprzedaży samochodów. Komisja Europejska, Rada Unii Europejskiej oraz Parlament Europejski osiągnęły porozumienie w sprawie 100-proc. redukcji emisji CO2. Oznacza to, że od 2035 r. w państwach członkowskich będzie można rejestrować wyłącznie samochody z napędem elektrycznym lub wodorowym. Po drodze przymknięto jednak oko na kontrowersyjną "klauzulę Ferrari". Co to oznacza dla Polski? Reklama Zgłoś błąd na stronie Drukuj Newsletter Skopiuj link Przejdź do strony głównej